Hallå Hallå

Nu är jag hemma igen efter en liten Sthlm,s tur. Vi tog bussen dit tidigt på fredagmorgon och kom hem på månd.eftermiddag. Det var så roligt att äntligen få träffa dom små raringarna. Och det var ömsesidigt för dom blev ganska glada när dom kom hem från dagis och såg vem som var där. Vi har haft en supertrevlig helg som alltid när vi är där.
Lördag var det ju Fotomässa i stan, men jag skippade den. Helena däremot åkte dit. Jag kände att det kanske skulle bli jobbigt att gå där hela dagen. Men jag skickade Helena att kolla upp en ny kamera åt mej och hon hittade den jag har sett ut i förväg. Och till ett superbra pris. Mycket billigare än dom jag tittat på på nätet t.o.m.
Hon vet ju precis vad jag behöver.. så det var bara att slå till.
Den fanns i svart eller vit. Jag valde den vita och jag tycker den är skitsnygg! Nu gäller det att lära sej alla funktionerna. Jag har testat en del och jag tycker det blir bra bilder. Den är lite klumpigare än min gamla Lumix Panasonic, som jag lätt fick ner i fickan. Den här är tyngre och tjockare med objektivet och nåt som jag saknat på min förra kamera är en sökare. Jag tycker ofta att det är svårt att se bara på monitorn. Så därför valde jag en med sökare den här gången. Det tänkte jag inte på när jag köpte min förra förrän det var för sent. Men jag har varit supernöjd med den också ända tills jag upptäckte repan på linsen. 
 
Här är baksidan som är svart. Nu fattas det en kameraväska..det glömde hon att köpa. Och sen hoppas jag att det snart kommer ut ett macroobjektiv. Då ska jag ha ett sånt.
Ja det var allt om min nya kamera det.
När Helena var på mässan så åkte  M. och jag o barnen till en lekpark som var jättekul. Det fanns lite djur där också. Vi hade jättekul där.
 
Här sitter barnen och kör en buss
 
Ellie i en jättehäftig gunga
 
Ville tycker det är kul att sitta i klätterställningen..
 
Ellie gillar att klättra. En liten klätterapa är hon.
 
Och pappa M. klättrade allra högst upp.
 
En fundersam liten Ville sitter o gungar.
 
 Det var vad vi gjorde på lördageftermiddagen medans mamma H. var på mässan.
 
På måndag åkte vi ju hem för då skulle min yngsta syster komma till mej och hjälpa mej att städa hela huset. Hon har egen städfirma så hon har vanan inne och hon har själv erbjudit sej. Vilken tur man har va? Jag har bara satt upp nya gardiner o hon har gjort resten.
Sååå otroligt skönt att ha det gjort! Jag är så glad o tacksam för hjälpen.TACK snälla lillasyster för det här!
Idag har jag skjutsat henne till bussen hem till Bruksvallarna. Och hem till nya jobb. 
 
Foto: Gunvor Nov.-12
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Helena:

Ja, nog var besöket uppskattat och efterlängtat! Nu håller vi tummarna för att du håller dig frisk så att det inte dröjer så länge till nästa gång.

Kommentera här: