Härligt att vara hemma igen

Efter att ha varit isolerad på ett rum i en vecka på sjukhuset i Gävle( Lungkliniken medicin) så uppskattar jag friheten att kunna gå som jag vill. Det var efter att det kommit svar på prover som jag lämnat som jag blev inlagd igen för samma bakterie som senast och som man behöver intravenös behandling för. Nu fick jag den i tre dagar sen satte dom in en pencilin i tablettform.
Men det var för en bakterie som jag hade i tarmen som jag blev isolerad. Dom är ju så klart rädd att det är smittsamt.   Det är så många svårt sjuka patienter som ligger där och det är klart att man är försiktig för deras skull. All personal som kom in till mej var klädd i skyddsmundering med munskydd o handskar o sånt. Det är bra att man är försiktig!
 
Jag var inte utanför rummet på en hel vecka. Och det gick hur bra som helst. Det är tur man inte är en rastlös person. Jag kollade på TV o läste o löste många korsord.Som tur var hade jag laddat upp med många tidningar, för jag kunde ju inte gå iväg o köpa nåt heller. Jag visste inte alls att jag skulle ligga isolerad när jag åkte dit förra fredagen. Men det gick ju som sagt väldigt bra. Personalen är ju supergulliga och det var bara att ringa så kom dom. Ingen toa på rummet heller utan en pottstol som jag kallade den. Det var inte så himla roligt alla gånger när man måste ringa på klockan för tömning.
 
Men igår blev jag utsläppt ur mitt rum och fick åka hem. Medicinerna verkar ha hjälpt denna gång. Sista tarmprovet var bra och nu väntar jag på svar på mitt upphostningsprov. Det kommer nog den här veckan. Nu hoppas jag att det också visar att den dumma bakterien är utrotad. Peppar peppar så är hostan borta och magen är bra så nu kanske man vågar börja hoppas på att man är någorlunda frisk. Ett tag i allafall.. är det väl bäst att säga!
Ja nu vet ni vad jag har sysslat med i veckan som har varit.
 
Den här bilden är tagen utanför stugan och där hann jag inte vara nåt mer för nu har maken gjort vinter där.
Dom stänger av vattnet snart o då vill vi inte vara där längre.
 
Ha det bra alla därute. KRAM / Gunvor!
 
 

Kommentarer:

1 Lillemor Johansson:

Men kära nån vad du har råkat ut för!! Vad kommer det sig att det aldrig läker? Hoppas nu verkligen att du får vara frisk kära Gunvor....att vara instängd i ett rum en hel vecka jisses jag skulle gå i taket....sköt om dig nu och nu bankar vi ordentligt i bordet och säger peppar peppar Kram vännen! Mumin

2 soffie:

men usch va läskigt å hemskt.vilken tur att bakterien är borta nu å du slipper va inlåst ,vart hade du fått den ifrån? hoppas du får må bra nu å wow va vacker bild,kramen

3 Vickan:

Men hu vad jobbigt du har det. Krya på dej/Vickan

4 Ninni:

Usch va jobbigt, speciellt med toan. Konstigt att det inte fanns nån??

Skönt att du är hemma igen hoppas hoppas nu att den dumma bakterien är borta, stor kram

Kommentera här: