Tisdagstema - Trädgård

Vi ska visa bilder från Trädgården idag. Så här kommer mina.
 
Dom här fina blåa kommer jag inte ens ihåg namnet på. Dom växer i alla fall i en rabatt.
Mina fina vita rosor hade just börjat blomma före helgen. Vi var borta över midsommar och när vi kom hem hade nästan alla blommor slagit ut och börjat ramla av. Det hade regnat en rejäl skur och det gillar dom inte.  Det är så synd att det går så fort med dessa underbara blommor, men det finns en del knoppar kvar.
Den allra finaste hittade jag i en annan trädgård där vi var i helgen. Jag tycker dom här var helt underbara! Kommer inte ihåg namnet på den heller.
 
Jag bara måste ha med en bild på min älsklingsblomma, Vallmon, som just börjat slå ut. Som ett prassligt vackert papper ser den ut.
 
Det var mina trädgårdsbilder det.
Här ser du många fler.
 
 
 

Kommentarer:

1 Anita - Malta:

Oj, vad många fina blommor du har i din trädgård !! SÅ vackra alla fyra sorter oavsett vad de nu har för namn ;-) Vallmon är nog lite min älskligsblomma också. Växer vilt här utmed vägarna.
Bladen på din bild ser verkligen ut som skirt vackert papper. Snygg färg. Trodde faktiskt att alla var röda.

2 Anneli - A'la Foto:

Underbara bilder på de vackra blommorna i din trädgård!

3 ormbunke:

Underbara blommor i din trädgård.Gillar din rosa vallmo. Jag väntar på att mina skall slå ut. Synd bara att de inte blommar så länge. Jag kan skicka frö på min Black peony om du vill.Ha de gott.

4 Freja:

Härliga trädgårdsbilder! jag är oxå väldigt förtjust i vallmo!

5 Mia Ahlstrand:

Vallmon är så fin!!! Och de vita rosorna är underbara! Doftar så gott också! Skönt att höra att det inte bara är jag som är oduglig på namn på växter... Ha det bra!

6 Ninni:

Åhh va fint du har det !! Var på väg häromdan att köpa en jättevallmo, hade ett par såna när vi hade huset.
Dom är så vackra.

Hoppas det går bra med ditt lilla barnbarn, alltid jobbigt när det händer dom små någonting.
Stor kram

Kommentera här: