Fototriss - Min Påsk

är temat. 
Vi har nyss kommit hem från påskfirande hos dotter med familj. Vi har ätit god mat..sill, ägg o grillat. Supergott! Sen blev det kortspel. En trevlig påskaftonskväll har vi haft.
 Här kommer mitt bidrag.
Första bilden blir på min ägghöna. Den här har jag haft i många år. Äggen målade vi när barnen var små. Ni ser själva hur gamla dom är. Helena(trissmamman) har nog målat ganska många skulle jag tro. Kul att dom håller än, fast en del är lite trasiga.
 
Påskris måste man ha när det är påsk.
 
Den här gamla bonaden sätter jag upp varje påsk. Jag tycker så mycket om den. Nostalgi!
 
Och med dessa bilder önskar jag alla en trevlig fortsättning på påsken! Nu ska jag ställa om klockorna till sommartid.
Kika här så ser du fler påskbilder.
 

Kommentarer:

1 Anneli - A'la Foto:

Vilken underbar höna med alla ägg i! Den gillar jag verkligen!

Ha en god fortsättning på påsken!

2 Meta:

Visst är det härligt att fira Påsk med vänner och familj, Så vacker bonad det finns saker som bara måste vara när det är högtider
ha en fortsatt fin helg
Kram Meta

3 Ninni:

Vilka härliga bilder.....=)

Påskkram Ninni

4 Mormor:

Forstår godt at du henger opp den nederste.
Den er herlig.
Nyt resten av påsken. :)

http://www.starbear.no/mormor/2013/03/31/min-pask/

5 Monica o Jacob:

Här var det en påsk att bli glad av;-)
Nostalgiägg, ris och gamla bonader svårt att välja favorit, får bli alla tre
Ha en skön söndag;-)

6 Pysselfarmor:

Oj så länge de målade äggen har hållit. Ser att det står 197? på ett och 1984 på ett annat. De måste du ha vårdat ömt. Mina barns ägg är tyvärr kraschade för längesedan i för många flyttar ;-))
Vilken underbart vacker bonad! Finns liknande fina för jul.

ha det fortsatt skönt!

7 Jah Hollis:

Det var bilder med fin påskkänsla i.

8 Anna-Lena:

Finfina påskbilder. Fantastiskt vacker bonad.

9 Elisabeth:

Vilka fina bilder! Ni verkar ha haft en trevlig påsk! =) Jag fastnade för tuppen i första bilden, är det som en slags äggbehållare? =)

10 Nett:

Härliga bilder, häftig äggsamlare där i första bilden :)

11 Pialotta:

Underbart ni har träffats igen ... din gamla bonad skulle jag allt önska satt på en vägg hos mig oxså :) Ha de gott Gunvor o ta hand om dig... Nu börjar Våren vakna till liv här nere... solsknsdag idag o vi ska själva, min man o jag försöka få till en fin dag därute... utan barn o barnbarn idag :) Kram

12 paula i pörtet:

Vilken vacker bonad, det är sådan skön stämning i dem!
Så du har inte blivit av med basilusken fortfarande, det är ju inte klokt! Hur klarar din mage all denna penicillin? Jag brukar bli så dålig i magen efter bara någon dag, o jag märker på Torsten som ätit antibiotika i flera veckor nu att han också är riktigt illa däran i magen. Ska nog börja ge honom lite filmjölk. Hoppas nu att bättre tider kommer snart, du har verkligen haft maximal otur med denna eländiga basilusk.
Styrkekram

13 Kaxi:

Fina påskbilder. Gillar näthönan och undrar över årtalen på äggen :)

Kommentera här: