Skärtorsdagen är här

Undrar om det kommer några påskkäringar? Det har varit tomt på såna dom senaste åren. Jag tror alla barn har blivit för stora för sånt häromkring.
Idag har vi städat lite gubben o jag. Jag triggade igång hostan direkt.  Inbillade mej att den var borta..men inte då. Jag äter en stark pencillinkur just nu, för den där eländiga bakterien finns kvar fortfarande.  En vecka till ska jag äta. Sen ska jag prata med lung igen inför nästa omgång. Får se vad det blir då.
 
Men nu är det påsk och vi ska försöka ha det lite skönt. Jag får inte vistas i stark sol när jag äter den här medicinen och typiskt så är det underbart väder varje dag med en stor sol på himlen och några plusgrader.
Men man kan vara ute ändå.
Idag kom Monica och Wilma hit en sväng. Dom hade varit till vetrinären för Wilma har lite problem bak i rumpan.
 
Här är Wilma. Nyklippt och fin.Säkert skönt att ha blivit av med vinterpälsen. Jag hälsade på henne häromdagen och hon vart såå glad.
 
Det här fina ekipaget finns vid infarten till Färila.
 
 
 

Kommentarer:

1 Nilla:

Att du inte kan bli av med din hosta, vilket elände. Hoppas ändå att du får en skön påsk. Många kramar

Kommentera här: