Fototriss - Minne

Minne är temat denna vecka. Nu gäller det att tänka efter.  Men om minnet är kort är det svårt. En sak som finns i mitt minne som inte är så långt tillbaka är när jag fick följa med Helena på Globen på finalen av Melodifestivalen när Loreen vann. Det var stort, ja det var jättestort för mej.  Det var såå roligt o mäktigt!
  
Kul att ha varit med om detta spektakel.
 
Ett resminne såklart. Första gången på Tobago var speciell. Så gudomligt vackert tyckte vi det var, så dit åkte vi två gånger till. Första gången var 2007.
 
 
Men det här minnet är nog störst i alla fall. Det var i maj 2009 när jag fick se lilla Ellie för första gången. Hon var bara några veckor gammal här, där hon ligger i min famn. Mitt nya lilla barnbarn. Nu har jag ju fyra gulliga barnbarn förut också, som är stora pojkar nu, så det blev literoligt med en flicka den här gången. Sen har det kommit en liten bror till Ellie så barnaskaran ökar. 6 barnbarn och snart det första barnbarnsbarnet. Härligt är ju det!
 
Lite minnen från mej var det här. Jag har just kommit hem från en mycket trevlig danskväll.
 
Mera minnen ser man om man klickar HÄR.
 

Kommentarer:

1 Anneli - A'la Foto:

Fina minnen som jag förstår är varma i ditt hjärta!

Ha en skön söndag!

2 jeanette:

Underbara minnen alla tre men barnbarnet slår allt, så söt.

3 Tantkalle:

Samma här, många barnbarn som ju är bland de finaste minnen man kan få i livet. De växer upp och blir stora men vi minns alla de små detaljerna i hjärtat.

4 Meta:

Det är ju bara så härligt att få ha alla fina minnen kvar på bild.
ha en skön söndag
kram Meta

5 Mina burkar:

Barnbarn och barnbarnsbarn!!Du är en RIK människa! :)

6 Violen på Brandholmen:

Fina minnen men det bästa måste vara barnbarnet, livets efterrätt!
Ha en skön söndag!

7 Lena:

vilken liten plutt :)

8 Matfarbron:

Barnbarnen slår allt!

9 Anna-Karin:

Många härliga minnesbilder från fantastiska upplevelser.

10 Axart:

FinA bilder och en väldigt söt lite bebis :D
AX

11 Ingegerd:

Härliga minnen =) Hoppas du får en fin dag, kram kram <3

12 paula i pörtet:

Men vad säger du, ska du bli gammelfarmor? Så roligt! Mitt barnbarnsbarn blir 2 år om bara tre månader, ja jisses, hon var en överraskning kan jag säga. Och så älskad, god och glad och underbar. Träffas ju inte så ofta men jag får ganska ofta se kort på henne då hon besöker dottern och sin far.
Kram i stugan!

13 Jah Hollis:

Det är ju jättefina minnesbilder du visar upp i din triss.

14 Tomtan:

Härliga minnen! Så är/var du svägerska med Björn eller Olle?

Kommentera här: