Barn o blommor

fotade på Morrarö, där vi spenderat påskhelgen
Det har varit en underbar helg med sol och riktig försommarkänsla.Och det var full aktivitet i alla stugor runt omkring. Man hörde gräsklippare o motorsågar o det eldades skräp lite varstans.
 
Vi var ute väldigt mycket. Här är Ville ute o cyklar i vitsippebacken
 
Ellie kommer springande utför backen..hej mormor
 
Här sitter hon i sin prinsessklänning, som hon fått i present, o beundrar blommorna. Vi har ju firat båda barnens födelsedagar också, i efterskott.
 
Presentöppning. En väldigt koncentrerad Ville
 
Ellie visar sin fina klänning hon fått av farmor
 
Vi har gått på härliga promenader i det vackra vädret och vi åkte till Strängnäs och lekte i lekparken o åt glass nere i hamnen.
 
 
 
Och tänk att jag fick uppleva Japanska körsbärsblomningen här i Strängnäs. Det var helt fantastiskt vackert!
 
 
 
 
Såå himla underbart!
 
 
Visst är det fantastiskt..vilken blomning! Jag har alltid velat få se det här och nu fick jag det. Tack för det Helena!
 
 Men nu får det väl räcka med bilder för den här gången. Men det kommer mer en annan dag.
 
Foto: Gunvor  April 2014.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 paula i pörtet:

Men åh, du har fått se körsbärsträden blomma. Jag har inte sett dem sedan jag jobbade vid Norrmalmstorg i Stockholm i slutet av 80-talet! Vi hade en uteplats uppe på taket till Nordea, dit tog vi vår tillflykt under lunch o andra raster och tittade ut över Kungsan och dess blomsterprakt.
Och så glad jag blev när jag läste om dina fina helgdagar med barnbarnen. Och det fina vädret bara fortsätter, hela helgen har vi framför oss, sen ska det väl regna småspik på Valborg, men det får vi ta sen...
Ha en underbar vårhelg
Kramen

Kommentera här: