Skogspromenad på Morrarö

Vi hade en härlig dag i skogen, Helena o jag o barnen. Och vilken härlig skog sen. Vi letade svamp men det var inte så lyckat. Två fina Karl Johan var dom enda ätbara vi hittade. Men det gjorde inte nåt för vi hade såå mysigt där. En hel skog av ormbunkar hittade vi. Där tyckte barnen det var kul att vara. Dom var så höga så det gick att  gömma sej under bladen. Jättecoolt!
 
 
 
 
 
 
Tittut
 
 
 
Mossig
 
Spår efter Vildsvin, som finns där. På flera ställen har dom grävt o letat mat.
 
Avslutar med obligatorisk fika. Det godaste fikat som finns!
En härlig dag hade vi i denna skog. Lite äventyr var det. Vi lyssnade efter vildsvin men det vi såg var en älgkalv som såg lite vilsekommen ut. Vi var lite skraj att mamman skulle vara i närheten, men säkert var den stackaren bortjagad från mamman. Ingen av oss kom sej för med att ta en bild på den. Den syntes ju inte så nära men  visst hade det varit kul att få fota en älg i det fria. Ungarna tyckte det var jättespännande att ha sett en älg på riktigt i skogen.
 
Det var allt från mej idag! Tack o Hej!
 
Foto: Gunvor aug.-14

Kommentarer:

1 Helena:

Jag hoppas på bättre lycka i svampskogen denna helg! Och på fler Karl-Johan, de var så goda!

2 Paula i pörtet:

Hej, härliga foton på glada ungar, alla barn borde få vistas i skogen! Men det gör dom inte, o en del lär sig det inte under hela sin livstid, sorgligt. Jag själv var inte i storskogen som barn, men såg till att dottern gick med i scouterna så hon fick lära känna naturen.
Nu är ortosen borta och jag känner mig pånyttfödd
Kramen

Kommentera här: