Tisdagstema - Hemmagjord

Jag har bestämt mej för att nu ska jag börja handarbeta igen. Det var längesen sist. Jag ska köpa virkgarn och börja med att virka pannlappar. Mina gamla kära dubbelvirkade börjar bli riktigt dåliga ,så nu ska här virkas. Bara jag kommer iväg och köper rätt sorts garn. Kul ska det bli!
 
Men det kanske blir att jag stickar såna här småsockor också eftersom det ska bli småfolk i släkten.
 

 
Det var lägesen jag broderade något. Dom här småtavlorna är söta tycker jag.
 
Det var lite hemmagjorda saker från mej. Se mer hos Tisdagstema.se
 

Kommentarer:

1 Fröken Christina:

Jag gillar dina tavlor. De är verkligen bra gjorda.

2 paula i pörtet:

Hej! Du kan handarbeta du, både virka och brodera, jag är så avis. Min mamma var jätteduktig på att sticka och virka, det var inte så poppis då jag var barn för jag fick sällan köpekläder, men jag önskar idag att jag ärvt hennes förmåga.
Kul med tillökning, vi har två på tillväxt i mammas mage till i sommar här i makens släkt också
Kram och ha en fortsatt fin vintervecka, hoppas du mår bättre!

3 Mia Ahlstrand:

Kul med handarbete och ännu roligare med en liten bebis! Fastnade på ordet pannlappar, såg framför mig en virkad ruta i pannan... men det är förstås grytlappar du menar :)

4 Freja:

Förr stickade, virkade och broderade jag, det är ett fantastiskt sätt att skapa på. Jag hoppas få tillbaka känslan för det igen, någon gång i framtiden. Både strumpor och tavlor är jättefina!

5 Rantamor på näthinnan:

Beundrar alla som är duktiga på att handarbeta.
Sockan var ju bara för söta.

Tjingelingen från Rantamor.

6 Annika:

Fina alster du visar.

Kommentera här: