ÄNTLIGEN lite sommarvärme!

Så skönt att vi äntligen fått sol o värme! Vi får väl se hur länge det varar. Men härligt att Juli börjar så bra för alla semesterfirare..och även för oss som har ledigt jämt.
Jag tänkte köra lite bilder på mina sommarblommor  från stugan. Det blommar rätt så fint nu. Både vilda blommor och i rabatten.
 
Bilder från sjön med fint gräs
 
 
och lite av alla Lupiner
 
och vägen därnere med fina sommarblommor.
 
Sommarhage hos en granne. Så vackert med fastbandshage som är lite gammal o sliten
 
Min höga Digitalis (fingerborgsblomma) vid stugväggen. Den når nästan upp till taket.
 
Dom här blommorna är så söta. Bladen liknar smultronblad, men jag vet inget namn på den. har fått den av min granne för längesen.
 
 
Och så en Vallmoknopp som snart slår ut sina stora fina blomblad. Såå mäktig!
 
 
Här är det blandad kompott av Krollliljor, Brandgula liljor tillsammans med Vallmon och Lavendeln som är på G. + några andra också. T.ex. Pionen som har stora knoppar. Kul att se varje gång vi kommer dit hur det förändras i rabatten.
 
Det var allt för i dag. Tack för mej!
 
Foto: Gunvor Juni -14
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: