Fototriss årstidstema, sommar

Så här ser det ut där jag är och det är det som är temat. Här kommer mina bilder. Som vanligt så åkte jag ner till ån och fotade. Vädret är ju strålande vackert. 27 grader har vi haft idag lördag.
 
Min vackra å.
 
Nu är det sommar vid ån. Så härligt.
 
Sista bilden är hemifrån mej på mitt fågelbad, med den tuffa grodan som sitter på kanten. Det är ändå inga fåglar som badar här så då får grodan bada fötterna i stället.Jag har satt några små blommor i händerna på henne, för det är nog en hon. Jag tycker det ser lite gulligt ut med blommorna.
Jag vet inte varför fåglarna inte vågar sej hit. Men det kanske är för nära huset och så kan det vara för högt.
Jag har ett annat fågelbad som står på marken under ett träd och där badas det minsann. Det är så roligt att se hur dom plaskar o skvätter.
Nu måste jag skynda tillbaka till fotbollen. Det är förlängning och snart blir det nog straffar. Det är så jobbigt och spännande tycker jag. Men jag hejar på Holland.
 
 Ha det så härligt i sommarvärmen.Jag njuter i fulla drag!

Kommentarer:

1 Axart:

Vackra, vackra bilder! oj!
Kanske fågelbadet står lite öppet, så dom inte slappnar av riktigt och vågar bad, pippisarna :)

AX

2 monica:

Och nu ligger det ingen röd båt vid ån och lyser.

3 Madde:

Vackra rogivande bilder :-)

4 Berit E i Kasperian:

Åh, så vackra bilder - och en tuff groda klär bra i blomster. :)
Måste nog ta mig en liten promenad till vatten, jag också!
Härlig triss.

5 Life of Johanna:

Så vackert :)

6 Monica o Jacob:

Fin triss, bäst gillar jag den lilla grodan;-)
Ha en skön söndag

7 Anemonen:

Mycket vackra bilder Finfint trissat

8 Anita A:

Fina bilder från både hembygdsgården och ån. Mittenbilden är en riktigt vacker tavla, björkarna vid ån, och husen på andra sidan. Ser lite drömskt ut!

9 Tomtan:

Underbart!

10 mammakero:

ÅÅÅ så fint! Favoritbilden är mittbilden, för det är min svenska-högsommar bild. De björkarna är så perfekta då nävern glänser och är perfekt slät och svartvit! Jag förstår att du helst fotar där, det var vackert!

Kommentera här: