På tur

I dag har vi orkat röra på oss lite. Lite svalare i dag, än i går när det var 32 grader.
Vi har varit och hälsat på min syster i Hedvigsfors. Det var jättetrevligt!
 
Och vi har ägnat oss åt lite kultur. Dom bor nära Ingalunda Gård, dit vi var och fikade och kollade på roliga skulpturer.Både keramik och tavlor o annat.Massor av vackra keramiksaker, muggar, skålar o fina blommor. Duktiga konstnärer allihopa!
 
 
Utställning inne
 
och en del av allt som fanns att se
 
Fina fötter utomhus
 
Blåved kallar jag det här ..fint va?
 
En fin fontän därute i skogsslingan som vi gick.
 
Det fanns fiskar på en sten o lite annat.
 
En stubbe med gubbe.. också fin.
 
Jag bjuder på en selfie i en Rymdfångare. Såna fanns det några stycken därute i naturen.Rymdfångare alltså!
Det här var en del bara av allt det som fanns att se där.
 
Det är ett supermysigt ställe med både gott fika med hembakat bröd och galleri på gården och en mysig skulpturpark, där jag tog dom flesta av mina bilder.
Fint utflyktställe för hela familjen tycker jag o alla andra också tror jag. Det var mycket folk där.
 
 
Tack kära syster o svåger för en jättemysig dag!
Foto:Gunvor/ Juli -14
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 paula i pörtet:

vilket trevligt ställe,gillade speciellt de små lerfigurerna, men fötterna såg avhuggna o läskiga ut! nu tycker jag att jag haft min beskärda del av btutna ben, bägge vristerna förut o en spricka i samma arm som nu drabbades. hettan har varit plågsam, hoppas på lite svalka snart..
kram

Kommentera här: