Sommar, sommar, härliga sommar

Äntligen är den här på riktigt! Vi har haft några underbara dagar i stugan. Eller rättare sagt ..jag har haft det.Men gubben har nog njutit han med emellanåt. Han hade ju lite jobb kvar. Tvätta vindskivor t.ex. och måla lite. Jag har just inte gjort nånting. Jo jag putsade av sovrumsfönstren på insidan och dammsög i huset. Men annars har jag latat mej o haft semester. Jag har badat också i sjön. Det var 26 grader så då kunde även en badkruka bada.Såå skönt att simma och plaska omkring när det var tomt på folket.
 
 
Jag satt även o hade mysigt på våran brygga. plaskade med fötterna och kände hur varmt det var i vattnet.
 
Min utsikt från frukostaltanen
 
Men nu är vi hemma igen. Skönt det också. Snart kommer Stockholmsfamiljen hit. Då blir det lite mera liv o rörelse här. Ska bli så roligt ! Vi har ju inte träffats sen påskhelgen när vi var hos dom på landet.
 
Så här såg vårat gamla körsbärsträd ut för tre dagar sen. Ganska omoget, men så enormt mycket bär i år.
Det var mer än tio år sen detta träd bjöd på sån prakt.
 
Det blommade nåt så enormt i våras och då trodde vi inte att trädet skulle orka med allt, men det är helt otroligt att detta urgamla träd, som egentligen är ett rotskott från det gamla trädet.Det som brakade ihop för många, många år sen, o så orkar det än en gång. Rotskott brukar inte bli bra..men men det här är bra!
Vi får vara tacksamma och vårda det.
Och tänk vi har inte några trastar heller som äter upp bären för oss i år. Åtminstone inte än är det bäst att tillägga!
 
Så här ser det ut i dag. Röda o fina och goda. Det mognar fort i den här värmen.
 
Dagens bild. Ser underbart ut.Gott! Men vad gör man av alla dessa bär om vi får behålla dom själva utan fåglar som äter upp dom. Lite likör kanske?
Och så kommer det ju barnbarn och hjälper till att äta.
 
Det var allt från mej! Kram och ha det underbart alla semesterfirare.
 
Foto:Gunvor/ Juli -14

Kommentarer:

1 Lottisen:

Vilka härliga bilder! Sommar och semester när det är som bäst!

Kommentera här: