Tisdagstema - Lättsmält/Svårsmält

Här kommer mina bidrag på temat.
Jag tycker det var kul att få användning för mina bilder som inte är visade förut.
 
Här är ett ställe jag rekommenderar om ni blir fikasugen och befinner er i Sveg i Härjedalen. Cafe Cineasten heter det och här finns det mycket att både se och så äta lunch eller ta en fika. Vi fikade. En härlig miljö om man gillar den gamla stilen.
Vi blev tipsade på det här stället när vi skulle uppåt till fjälls för ett tag sen.
 
Och det var verkligen värt att stanna där. Vi var aldrig upp på övervåningen men det blir nästa gång vi åker där. Vi beställde en smörgåstårta som vi tog med när vi åkte upp till Bruksvallarna o hälsade på sonen. Den gjorde dom iordning medan vi väntade. Garnerade alltså. Supergod var den och superfint dekorerad.
 
Såå häftig inredning.
 
Ja här fanns både Lättsmält o svårsmält, som är dagens tema. Så mycket gott, både mackor och fikabröd.
 
Det var mitt bidrag idag. Titta här vad andra visar.

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Lite lättsmält nostalgi över det härliga caféet! Vilken inredning, wow!

2 Cecilia Artista:

Häftigt ställe! Undrar lite över namnvalet. Visade de filmer också eller var det mest gamla filmaffischer? I min ungdom var jag en riktig cineast men nu ska tiden räcka till mycket.

3 Anemonen:

Definitivt ett ställe i min smak.

4 Anitas Malta:

Vilket läckert ställe !! Skulle utan tvekan besöka om tillfälle gavs. Roligt att du fick användning av dina bilder. De passar perfekt till temat och kul för oss andra att du delar med dig.

5 paula i pörtet:

Hej, vilken underbar miljö! Det är sällan jag besöker fik, alltför sällan, säkert mycket beroende på att jag inte fikar. Ja jag dricker kaffe förstås, men fikabröd äter jag icke. En macka skulle kunna slinka ner men oftast blir jag så besviken på färdigbredda sunkiga tekakor...
Kram och ha en skön sommarvecka, har idag lyckats undvika 3 av 4 skurar när jag varit ute, inte illa pinkat!
Kram från pörtet

6 Klimakteriehäxan:

Ack ja, tyvärr ägnar man sig lite onödigt ofta åt att smälta såna godsaker ...

7 Freja:

Vilket mysigt ställe! fast jag tror nog inte jag kommer att passera Sveg den närmsta tiden...

Kommentera här: