Tisdagstema - Muntligt

Svårt att tolka men det får bli så här.
 
Det här är en bild från vår Cypernresa nyligen. Mat ställdes ut från en restaurang till alla kattorna i området. Och det var många. Men just här har denne herre tagit över och sitter i ensamt majestät o äter skinka bland annat. Lite hemskt tycker jag är att dom ger katterna kycklingben. Det ska man ju inte för dom där benen är ju så vassa.
 
Även vatten finns här.  Jag hade gärna hjälpt till och skurit sönder bitarna, men det vågar man inte. Katterna såg välmående ut o det kanske är förståeligt när man ser att dom matas så här. Det kändes skönt tycker jag som är kattälskare.
 
 
 
Muntligt intag i sommarhagen. Bilden togs i förrgår hos min bror från deras balkong. Trevlig utsikt!
 
Ja det var mina, kanske långsökta tolkningar av temat Muntligt.
 
Fler tolkningar kan man se HÄR.

Kommentarer:

1 Anemonen:

Finfina bilder till temat.

2 Anitas Malta:

Tyckte också att veckans tema var lite klurigt men tycker du lyckade lösa det perfekt. Bilden på hästarna i sommarhagen är ljuvlig.

3 Eva Trillian:

Gatukatter är väldigt vanligt på Cypern, som i många medelhavsländer - men just på Cypern tar de väl hand om dem :)
Trevliga bilder till temat!

4 Freja:

Jag blir oxå glad över att de ser välmående ut, även om det egentligen inte är naturligt för ett domesticerat djur som huskatt att få klara sig så ensam. Tack och lov är ju klimatet bättre där än här hos oss, så de har större chans att klara sig. Fin tolkning av temat!

5 llh:

Underskön utsikt där översommarhagen. Jag tycker din tolkning är väldigt muntlig och perfekt + intressant att läsa om cypernkatterna.
Svar: Ja det står Möljens på en annan neonskylt så det är vid Möljen (vad det nu kan vara och betyda)

6 paula i pörtet:

Hej! Kycklingben är inga problem för katter, endast för jyckar! Vet inte varför, kanske tuggar katten sönder benen på ett annat vis. Katter är ju rovdjur som även äter andra småfåglar, gärna fågelungar, tyvärr, och har inga besvär av det...
Visst har jag djur att gulla med så det räcker, men sen finns också djur man helst inte gullar med, mygg, knott och ormar...allt finns i Guds natur. Knotten är hiskeliga nu, kommer i stora svarta svärmar...så snart en regnby dragit förbi så är dom där och vill äta upp mig
Kramen

Kommentera här: