Fototriss - Djur

 I Fototrissen ska vi visa bilder på Djur den här gången. Jag har inga djur här hemma hos mej  så då får man leta i arkivet. Och jag tänker hålla mej till en sorts djur. Nämligen Kosläktet.
 
Här är den manliga delen av släktet. En präktig tjur från Tobago
 
 och en gullig mamma mu
 
och sist en söt liten kalv. Det blev lite pappa, mamma, barn.. i kovärlden.
 
Det var mina djur det. Jag gillar kossor... att titta på dom. Men jag måste erkänna att jag har nog lite koskräck. I allafall när dom står uppradade inne i en lagård och man måste gå förbi där.  Fast dom blir väldigt söta på bild.
 
Titta på fler djur HÄR på trissen.
 

Kommentarer:

1 Axart:

Den första ser inte ut som en vanlig ko.. sen finko och lillkalven. Bra trissat.
AX

2 Lajsas Fotografi:

Fina bilder på fina djur =)

3 Anneli - A'la Foto:

Fint tolkat med fina djur där kalven så klart är bedårande söt men det är ändå mamman som blir min favorit! Så söt! :))

Ha en fin söndag!

4 Kerstins foto:

Han ser verkligen maffig ut där han ligger, tjuren. Mamman söt med sin koögon och kalven är ju bedårande, precis som alla barn är. :)

5 Connie Tornevall:

Jättefin triss, speciellt den lilla kalven!

6 Tantkalle:

Gillar pappa-mamma-barn-idén =) Kalven är ju så söt!!

7 Mormor:

Det var kuer som gjaldt.
Flott at de bare er på bilde, for min del.
Ha en fin søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2014/03/02/dyrisk-nok/

8 Meta:

Bra triss. undrar vad den sista står och tänker på.
Ha en fin dag
Meta

9 Pysselfarmor:

Koskräck eller inte....fastän jag är bonddotter så skulle jag tveka att kliva in till ko nr 1. De andra är inga problem med....ser ut som det skulle kunna vara fjällkor, som vi hade på gården i Lappland.

10 Ninni:

Vilka härliga bilder...sista på kalven är så söt....=)

Kram Ninni

11 Lena:

vilken söt kalv

12 lilalili:

Jag har allt lite korädsla jag också, men på bild varken sparkar eller stångar de ju mig! Verklligen fina bilder!!! Ha en bra dag!

13 Annette Juhlin:

Vilken fin triss! Tjuren hade en annorlunda kropp, han ser otroligt tung ut för de benen, och huden så slät jämfört med de mer håriga jag sett. Mittebilden var ju underbar, är det någon slags fjälllko? Och så kalven... ljuvlig ♥

14 Rajson:

Kalven är otroligt fin men jag faller mest för andra bilden!

15 Lena och Tommy:

Vilka mysiga bilder!

16 Scaniatjejen:

Fin triss! Smälter totalt när jag ser den lilla kalven och vackra bilder på tjuren och kon också!

17 mammakero:

Det är något särskilt med kor! Fast jag har nog oxå lite skräck inför dem, de väger så pass att de skulle kunna göra en illa utan att de vet om det.
Fina bilder och kalven vinner mitt hjärta!

Kommentera här: