Äntligen SOL!!

Vi åkte till stugan idag då det var vackert väder. Det är ju så mycket roligare att göra nåt då. Vi hälsade också på våra kära grannar som bor där permanent. Där blev det fika som vanligt. Vi hade smörgåstårta med.
 
Sol nere vid sjön och det ser riktigt somrigt ut fast det är i slutet av November o första advent till helgen.
Svårt att tänka sej.
I solhörnan är min vita rosenbuske grön o fin än.
 
Så här såg alla fönster ut. Det har regnat mycket igår sa dom och sen var det kallt inatt och så kom solen idag och då blev så här blött. Såg inte så trevligt ut men det torkar väl upp så småningom.
 
Sista bilden från sjön för den här gången.
 
 Tack o hej från mej!
 Foto: Gunvor Nov-14
 
 

Kommentarer:

1 Veronica:

Hej!
Jag såg en bild på din gröna sidensjal till folkdräkt, har haft en lika dan sjal fast blå men den försvann i min flytt.
Tänkte höra om du vet var man kan få tag på en sådan sjal? Har fått tagit över min mormors dräkt (Färila)
Med vänliga hälsningar
Veronica

2 Paula i pörtet:

Ja vilket lyft det blev när vi fick se solen! Lika snabbt som den kom försvann den åter bakom molnen men istället fick vi fin frost som täcker de grå och lyser upp tillvaron. Önskar dig en fin första advent. Kram från pörtet

3 Gunvor:

Om du läser det här Veronica så kanske du vill lämna din mailadress t.ex så jag kan kontakta dej ang. sjalen.

Kommentera här: