Fototriss - Ljus o mörker

det är temat den här veckan. Ett passande tema nu när mörkret är här och vi tänder ljus. Här kommer mina bilder på temat.
 
 
Det är så vackert vid kyrkan den här kvällen när alla ljus tänds för dom som är borta.
 
Det här är en vy från ett fönster hos min syster  i Funäsdalen. Funässjön som blänker så vackert.
 
Det här skulle man kunna tro att det är en bild från ett annat land, men den är tagen här i Färila och det är inte en palm man ser utan en kvist på en syrenbuske i solnedgången.
Ja det var vad jag hade att bjuda på idag.
Mer bilder på Ljus o Mörker ser du HÄR.

Kommentarer:

1 Kari:

Vist er det vakkert på kirkegården når alle lys tennes. Allehelgens dag i dag!

2 Spanaren:

Fina trissar! Gillar din understa bild mest/kram

3 mammakero:

Det är den vackraste helgen på kyrkogården helt klart! Därför älskar jag första bilden! Det trots att alla bilderna är jättefina!

4 Berit E i Kasperian:

Så vackra bilder, alla tre. Just nu vilar ändå ögonen helst på - eller i - den första bilden.

5 Axart:

fina bilder alla tre, sista bilden känns som från ett annat land.
AX

6 Helena:

åh, vilken fin triss mamma!

7 Tantkalle:

Så fint och stämningsfullt trissat!

8 Freja:

Vilka vackra bilder! Kyrkogårdar med tända ljus tycker jag ser ut som att stjärnhimlen kommit ner på besök, det är så fint!

9 Scaniatjejen:

Jättefin triss! Gillar att den exotiska tredje bilden är tagen här i Sverige!

10 Bibbi:

Väldigt vackra bilder i din triss.
/Bibbi

11 Paula i pörtet:

Så stämningsfulla foton du visar. Det var många många år sedan jag besökte en kyrkogård. Min släktgrav ligger i Helsingfors.
Hoppas ni hade en riktigt rolig dansafton
Kramen

12 Borgmästaren:

Den första bilden extra fin i sin regelbundenhet och på det sätt som lyktorna framträder i mörkret. Fint fångat.

13 Maria Lundmark Hällsten:

Jättefina bilder, och den översta representerar väl temat, alldeles utmärkt. Att förlora någon är alltid ett mörker, men man bevarar dom i ljusa minnen.

14 Oliver:

Fina bilder. Den där "palmen" lurade mig ett ögonblick! Ursäkta det sena svaret på min blogg. Du hade halkat ner i skräpposten.

Kommentera här: