Fototriss - Så här ser det ut där jag är

Och så här såg det ut hos mej idag.
 
Första bilden är tagen hemma hos mej på förmiddagen.
 
Mina Aroniabuskar som är fulla av bär. Aldrig har jag haft så pass mycket bär förut och jag tror inte dom varit så färggranna heller som i år. Dom är så fina så.
 
Jag skulle åka iväg o handla, men först åkte jag upp till våran hembygdsgård för att få några fina bilder till Fototrissen som vill se hur det ser ut hos oss trissare idag. Det var lite mulet  men ändå så ser man hur fint det är däruppifrån. Ljusnan som rinner därnere och alla härliga höstfärger.
 
Sen åkte jag på lite shopping i mataffären. Hem med grejorna och sen iväg till min Å som alltid är med när det är det här temat.
 
Och nu hade solen kommit fram. Och då blir det så här grant o fint vid min kära å.
Ja, så såg det ut denna dag här i Hälsingland. En helmulen förmiddag men med strålande sol lite senare.
Det har regnat ganska mycket i några dagar. 62mm har det kommit.Det är rätt mycket.
 
Nu ska jag titta hos andra trissare. Gör det ni också. Här klickar man.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 anettesbokboble:

Fantastisk vakre bilder! Og tusen takk for at du tittet innom bloggen min :)

2 Anneli - A'la Foto:

Underbara bilder från en härlig dag! Hösten är så fantastisk fin årstid att det inte spelar någon roll om det är mulet eller solsken! Det är lika vackert! :)

Trevlig söndag önskas!

3 Monica o Jacob:

Fina höstbilder, ån med den blå
himlen och molnen som speglar sej
i vattnet blir min favorit:-)

4 Gammelsmurfen:

Mycket fina höstbilder!

5 Berit E i Kasperian:

Visst är hösten vacker - enda felet är egentligen att det är så långt till vår. :)
Du visar så fina bilder - och 62 mm ÄR mycket!!
Berit E

6 cissi:

Verkligt fina trakter du bor i! :)

7 Beppan:

Så vacker höst hos dig!
Aronian är färgstarkast i trädgården
just nu - så härligt med de svarta bären mot
lövverkets färgkaskad.
härliga bilder!

8 Benita:

Vackra vyer i din hösttriss. :)

9 mammakero:

Så vackra höstbilder av det fagra Hälsingland!

10 Per-Anders:

Härliga höstbilder. Man riktigt känner den friska oktoberluften.

11 Freja:

Så vacker hösten är hos dig!

12 Anni:

Tänk vilken kontrast det är mellan de två nedersta bilderna - mulet eller sol och intrycket bli så totalt olika! Vackert!

13 Caroline:

Bilden med ljusnan var väldigt fin. Var fundersam ett tag idag om jag skulle ha någon bild med på Ljusnan (fast någon mil längre ner).

14 Scaniatjejen:

Så vacker hösten är hos dig! Gillar sista bilden extra med den fina speglingen!

Kommentera här: