Bilder från fjällen

Vi var ju till Bruksvallarna på dop för ett par veckor sen. Mitt yngsta barnbarn var det som döptes Vi bodde hos syster o svåger i Funäsdalen.
 
Så här vackert var det en kväll i Funäs. Fotat inifrån och ut mot sjön. Såå fint!
Dagen efter var det dop.
 
Dopet var på en säter som familjen äger.
Här gick vi den sista biten fram till fäboden. Det var så vackert där. Så härligt att kunna vara ute hela tiden. Vädret var strålande vackert.
 
Här är den tuffa prästen (i slitna jeans o silverdojor) när han döper lille Axl som var hur duktig som helst hela tiden.
 
Tack Stefan o Mia för att vi fick vara med om detta fina! En jättefin dag hade vi.
 
Vackra Mittåkläppen i bakgrunden
 
 Mysiga omgivningar med en vidunderlig utsikt över fjällvärlden.
 
Såå mäktigt!
 
 September i fjällvärlden
 
Här ser man dom Norska fjällen långt därborta
 
 Åter till Funäsdalen där jag o min syster var ute på en rundtur med min kära systerdotter. Hon skjutsade oss vart vi ville. Tack för det Anna!
 
Bland annat hit. Det här fina vattenfallet finns i Fjällnäs. Till höger den långa trappan som går uppåt o uppåt. Jag orkade inte gå upp denna gång, men jag har varit hela vägen upp en gång förut.Det är jobbigt och speciellt när det var så pass varmt som det var då.
Men otroligt fint är det där.
 
Bilderna tagna av Gunvor/ sept.- 14
 
 

Kommentarer:

1 Scaniatjejen:

Underbara bilder, förstår absolut att ni trivdes! Cool präst också.=)

2 Paula i pörtet:

Hej! Visst är det vackert i vår fjällvärld, fantastiskt fina foton, jag längtar upp så fort jag ser den storartade naturen. Hoppas allt är bra med dig, ett fint skal var det du fått, är det ett musselskal tro? Vilken lyster!
Kram från pörtet

Kommentera här: