Igår blev det ju fint väder

Sent på eftermiddan gick jag en långpromenad alldeles ensam. Jag gick min älvrunda. Jag är nästan alltid lite rädd att jag ska stöta på nån björn eller varg eller bävrar. Fast jag förstår att dom är nog räddare än jag. Jag brukar väsnas lite där jag går. Pratar o sjunger för mej själv.
Men det blev en fin o lugn promenad. Ljusnan har högt vattenstånd nu. Det brusade bra nere vid Henriksfors.
 
Det var magiskt där älven var stilla!
 
Här ser man Ygsbo på andra sidan älven
 
Som en spegel
 
 
 
 
Henriksfors, här går vattnet över fiskerampen
 
Det brusar ordentligt här
 
En jättegrov gran står härnere
 
Inga farliga djur eller människor mötte jag på min ensamma promenad efter älven.
Ha en fin dag alla! Kram!
Foton: Gunvor 27 juli -15
 

Kommentarer:

1 Paula i pörtet:

Hej, inte hittar jag några svampfynd inte. Två strävsoppar idag, jag tror det blivit för mycket blött och för lite värme...
Nå, det är ännu tidigt på säsongen, bär har vi så det räcker och blir över, alltid något.
Skurar gör det vareviga dag, att klara sig torr en hel dag är inte att tänka på. Men man torkar ju...
Ha en fin sommarhelg, hoppas solen lyser på nästippen

Kommentera här: