Fototriss firar

Det är trehundrade gången för fototriss och det firas med en tävling med Coolstuff som sponsor. Jag själv hade mitt första inlägg i trissen 2 juli 2008, så det är ett tag man varit med. Då var temat Djur. Kul har det varit och jag tänker fortsätta så länge Helena orkar med att hålla i det det här.
Idag tog jag bilen o for iväg till mitt ställe vid ån, som brukar vara min plats när det är det här temat . Så värst vårlikt är det inte just nu. Kallt o ruggigt var det när jag var ute o fotade. Men det blev några bilder i allafall.
 
Bron vid min å
 
Min andra bild är från sjöänden som ån mynnar ut i
 
Det här ser väl i allafall vårlikt ut. En traktor som plöjer o måsar i massor.
Det var mina bilder som det ser ut i här Hälsingland.
Mina riktiga vårtecken hade jag redan bloggat om i mitt förra inlägg så däför blev det dom här bilderna istället.
 
 Hur det ser ut på andra ställen ser man på fototriss. Och för att vara med i tävlingen så är det hos Coolstuff man kan vinna priserna.
Ha en fin fortsättning på helgen.

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja, lite ruggigt ser det ut men samtidigt vackert. Det är ju den tiden nu och vi vet ju att allt blir grönt så småningom. Nu har vi bara antydan till det. Skönt att se när bönderna är ute på sina åkrar, det är något livskraftigt i det.
Ha en skön fortsättning på helgen!

2 Kari:

Traktorn är ett riktigt vårtecken! Kram. Kari

3 Anneli - A'la Foto:

HÄrliga bilder där den första blir min favorit! SÅ du har också varit med från början! Vad roligt! Då är vi två! :)

4 cissi:

Traktorn är ett riktigt vårtecken.....härligt trissat!

5 Monica o Jacob:

Ja det har varit lite småkyligt med minusgrader på mornarna.
Trots gråväder en härlig vårtriss;-)

6 Stina´s Buckets:

Åh gillar verkligen sista bilden, underbar triss

7 Berit E i Kasperian:

Det är spännande att se hur våren ser ut i olika delar av vårt avlånga land. :) Att vårbruket startat är minsann ett vårtecken så gott som något. :)
Man kan undra var alla måsar kommer ifrån, de där som alltid flockas just bakom traktorerna. :)

8 Spanaren:

Grattis till att du har varit med så länge *tumme upp* Gillar din triss och sista bilden men måsarna blir min favvobild/ kra

9 Veiken:

Härliga bilder från där du är. Traktorbilden är bara så bra! Det är vår!

10 Mammakero:

mammakero.blogg.se

11 Mia Ahlstrand:

Vårbruket är ett bra vårtecken och vackra bilder på ån!

Kommentera här: