Snart slut på Maj månad

Idag finns det hopp om en försommardag som den ska se ut. Löven är snart utslagna och vårblommorna är också utslagna. En del björkar är lite senare, men det tycker jag är bra så inte allt kommer på en gång. Det har ju varit en lång och kall vår! Men hoppet är ju det vi lever på.Och nu kanske vi är där i försommaren som är allra vackrast.
Idag skiner soolen och jag ska nog gå ut o njuta alldeles snart. Ska bara dammsuga först.
 
Sprickfärdiga körsbärsblomknoppar. På dom flesta ställen i landet är dom utblommade för längesen, men jag är glad att jag har mitt vackra kvar.
 
 
Äntligen blommar mina Pärlhyacinter ute. Har väntat länge. Snart kommer vita också.
 
Mina fina tulpaner som också börjat blomma
 
Även Maskrosen är fin så här i början innan man lessnat på att rycka bort dom
 
Ja visst är det en ljuvlig tid vi har framför oss, men en massa jobb också. Igår rensade jag bort alla jordgubbsplantor från landet och ryckte gräs med meterlånga rötter.
Nu håller gubben på och målar ett par gamla pallkragar som ska bli mitt nya trädgårdsland.
 
Häromkvällen såg jag en vacker himmel bakom skogen. Jättevackert när solen går ner o det blir så här fina moln.
 
Nu ska jag dammsuga i huset o sen ut i solen innan molnen kommer. Tack o hej från mej.
Foto:Gunvor Maj -2015

Kommentera här: