Tänk att Pingsten är här redan

och det är som en vanlig helg. Jag har då inte känt nån pingst stämning! Tänk för jättelängesen, när man var ung, då var pingst brudparens tid. Tänk så många som gifte sej då! Vi brukade gå till kyrkan och stå utanför och titta när brudparen kom ut på kyrktrappan! Det var såå vackert! Och så var det konfirmation också under pingsthelgen. Ja det var en stor fin helg då!
Vi är bortbjudna på middag till dotra i morgon!  Det ska bli supertrevligt! Vi har ju inget kök än ..eller kök har vi ju men inget riktigt golv. Bara masonit med gammalt klister på! Usch inte så mysigt att gå på!

Men jag måste få berätta att våra vanliga sommargäster har kommit. Dom var nog lite vilsna  o kände inte riktigt igen golvet!

94943-1606
Dom här gästerna menar jag då! Jag som HATAR myror! Men dom här bryr jag mej inte så mycket om! Dom håller sej för det mesta på samma ställen, efter väggen! Vi hade tre stycken såna här lappar utlagda igår  och dom var alldeles svarta av myror! Men idag har dom lugnat ner sej. Hoppas dom har kolat nu!

Från myror till blommor!
Mina pelargoner har flyttat ut på altanen, för sommaren idag! Nu får det inte bli alltför kallt  så dom stackarna fryser...men dom är ju inte så känsliga ,pelargonerna!


94943-1605
Mina första Maskrosor har slagit ut! Jag tycker dom är vackra så här i början!

94943-1607
Snart har jag Liljekonvaljer i rabatten också. Dom är ganska stora redan!

94943-1608
Den här blomman växer i ett urgammalt stenparti, som inte är nåt sånt längre! Men denna blomma strävar på  och blommar varje år! Undrar om dotter Helena på Bildbloggerian hade samma blomma?

Nu önskar jag alla en riktigt trevlig Pingsthelg!  Hoppas vädret står sej! Vi har haft 24 grader idag! Det är nog rekord! Jag har faktiskt suttit ute en stund!  Ingen dans i helgen heller!  Vi har onda ryggar båda två!

Ha det härligt! KRAM / Gunvor.

Foto: Gunvor.  Maj  2008.

Kommentarer:

1 GÅRDSROMANTIK:

Sådana där papper MÅSTE jag bara HA!
Var köper man dem?

Ha en trevlig Pingst!

Kram Maud

2 Gunvor:

Hej Maud!Det här papperet är inget speciellt! Det är klickarna med Nippon Myrmedel som man klickar på ett lite hårdare papper.Myrorna älskar det och man kan nästan säga att dom äter ihjäl sej!Nippon köper vi på ICA affären!I början så fick vi sånt medel av Anticimex!Men nu finns det att köpa i affären!
Lycka till!

3 Ninni:

Härliga bilder...som vanligt!

Ja maskrosor är faktiskt riktigt fina! Såg kul ut med myrpappret, ser nästan ut som ett konstverk.

ja Pingsten är ju dessvärre inte som förr, då fick vi en extra dag ledigt, jag kan inte förlika mig med att de tog bort just den dan!
det var så skönt för helgen blev lite längre..nää ta bort kristi himmelsfärd i stället.
Inte var det nån som frågade mig om de fick göra så här...suck!

ha en underbar dag..kram

4 Nalle:

Roligt att höra att du gillar maskrosor. Jag skrev en dikt för något år
sedan om just maskrosen, nu har den blivit en visa ! :) Taraxacum Vulgare
Kram på dig

5 Gunvor:

Ninni och Nalle..visst är maskrosorna fina, åtminstone i början innan dom hunnit föröka sig så våldsamt! Sen blir man inte lika glad åt dom. Vi hade en gammal tant som granne för längesen som varje vår gjorde maskrosvin, som hon brukade bjuda på, även barnen fick smaka!

6 Nilla:

Så ni har fått varmt i Hälsingland också, så skönt. Och myrorna har vaknat ser jag, mindre roligt. Hoppas att du har haft en bra pingshelg. Själv jobbar jag. Ska strax iväg för en till natt. Men sen är jag ledig några dagar.
Ha det gott Kram

7 Mumin53:

Men nu är det ingen vinter längre hos dig:)) Vilket käckt papper du hittat med massa klet på....vad är det? Oj då har ni ont i ryggen du och gubben....man kan undra vad ni gjort för att få det???:))) Javissta ja du har ju städat och målat....det glömde jag bort, va dum jag är ha ha. Kram Mumin

8 Mimmi:

Undra vad du har för väder idag?..antagligen inte samma som igår....tänk att det är annandag pingst.....

9 Paula:

Hej! Va härligt att ni också fått det varmt o gott. Nu har värmen mattats av ordentligt, vi gick o lade oss som vanligt med alla fönster öppna o vaknade till 18 grader i sovrummet..
Men jag har nog mycket mer energi när inte värmen är högre än 20 i skuggan. Det har väl många randiga orsaker, dels klimakteriet, dels övervikt, dels mitt höga blodtryck som jag får äta tre mediciner för o dom gör så att hjärtat arbetar långsammare vilket känns mer i varmt väder.
Plockade mina första liljekonvaljer idag! Himla tidigt, brukar vara vid skolavslutningen.
Visst kan du offra en lammstek till biff, det är ju inte dyrare än vanlig biff eller entrecote om du passar på när dom har extrapris som vi gjorde.
Nu ska jag pussa gubben som precis kom hem från jobbet
Ha en fin vecka/Kramen

10 Mumin53:

Ha en go dag idag Gunvor! Kram Mumin

Kommentera här: