Fototriss 19. Tema KYRKOR

och det passar mig för jag har många bilder på just kyrkor. Tycker om att plåta kyrkor!  Här är mina bidrag..Hälsingekyrkor.


Min egen kyrka..vacker tycker jag i kvällsskenet.


Ljusdals kyrka..också fotad på kvällen.


Järvsö kyrka i sommarskrud.


 Jag tyckte först att den  här bilden inte var riktigt OKEJ så jag ratade den , men nu får ni se den som just ..en bonusbild! Förlåt! Förlåt!

Det  här är ännu en Hälsingekyrka.. Bjuråkers kyrka. Bilden tagen genom bilfönstret i farten. Liten skuggrand i mitten.

Fler kyrkor finns att beskåda här.

Kommentarer:

1 Veronica:

Fina bilder alla tre. Favoriten blir dock Ljusdals kyrka, så fint den speglar sig i vattnet :)

2 Kerstin:

Fina foton du visar. Min favorit blir den första.

Ha en fin dag.

3 lilalili:

Underbara bilder! Min favorit blir Ljusdals kyrka med 'stjärnorna' som lyser i mörkret!

Kramis

4 Ane Lagerqvist:

Så läckra bilder alla 4, favorit blir sist, det var något med sista bilden...

5 Harriet Olsén:

Vilka härliga bilder. Ljusdals kyrka blev min favorit. Det är så härligt med ljus i mörkret.

6 dahlarna:

Bonusbildkyrkan var verkligen jättevacker! Hoppas att du får en fortsatt mysig helg!

7 joacim:

Gamla goa svedala... Härligt med så vackert på hemmaplan...

8 Synne:

Här blir det bild nummer två som vinner mitt hjärta.

Härligt kvällsljus.

Synne.

9 Linda-Marie:

Första bilden var min favorit!

10 Mumin:

Åhhh kyrkor som är så vackert! Jättefina bilder som vanligt Gunvor! Kram kram Mumin

11 Bosse:

Du tycks också ha en hel del kyrkobilder, och vackra är de dessutom.

Tack för din kommentar hos mig.

:-)

12 jansson:

Trevligt med hälsingekyrkor, precis som mina!

13 annette:

Visst är Kyrkor trevligt att fota!

Ljusdals Kyrka blev min favorit!



Ha det så gott!



//annette

14 Rajson:

Härliga rofyllda foton.Men är svg för vattenspeglingar så tvån blir minfavvo!

Ha en skön söndag kväll!

15 Proforma:

Håller med dig, din egen kyrka är jättevacker!

16 lottam:

Tack för bonusbilden den blev min favorit. Jo de övriga är givetvis oxå bra.

Ha en fin söndags kväll!

17 Irrhönan:

Fina foton alla tre / fyra!

18 Herta:

Vilka fina kyrkbilder. Jag har en god vän som i alla år fått vykort från mej från olia hörn i Sverige och utomlands. Hon bör ha en god hög nu.Jag skickar inget annat till henne...fast hon kanske vill det.

19 Ninni:

Ojojoj Gunvor...man drabbas alltid av hemlängtan när man kommer hit till dig...Ljusdal kyrka där är mormor, morfar och farmor begravda. Vi brukar alltid åka en liten Hälsingland-runt-tur varje sommar trots att vi inte har någon att hälsa på längre. Men det är sååå vackert i dina hemtrakter och det syns ju tydligt på dina bilder!

Må så gott! Kram Ninni

20 Pialotta:

Strunt samma, skuggrand eller inte för den kyrkbilden gillar jag:-)

Ha de fint Gunvor

21 Ninna:

Är den översta kyrkan lite rosa?



Järvsös torn ser fint ut på bilden. För ca 30 år sedan var jag i Järvsö.

22 Gunvor:

Tack snälla ni som kommenterat mina kyrkobilder. Det känns underbart att så många tyckte om mina bilder! Tack tack!

23 phoebe:

Vilken fin bild nr 2 är med alla sina lampor och tagit lite sådär på kvällningen=)

Kommentera här: