Fototrissdags igen

Hur ser det ut idag hemma hos dej( ute alltså )  vill Helena veta?

Och här i Hälsingland ser det ut som i övriga landet. D.v.s. grått och trist. Jag kastade på mej kläderna och gick ut med kameran i högsta hugg, o vips så började det att spöregna. Mysigt! Men några bilder blev det i alla fall.


Här hänger vattendropparna på Apeln.


Och så här ser det ut på framsidan av huset, inte en gnutta snö kvar. Gubben har tagit en fin utegran som vi ska ha lampor på sen. Och fågelstugan är på plats.


Domherrar med fruar har suttit i busken o ätit bär. Och så fort kameran kommer fram så sticker dom iväg. Har ingen lust alls att vara fotoobjekt. Men en lyckades jag få fast. Inte världens bästa bild, men han syns i allafall.

Ni kan kolla på många fler bilder här.

Kommentarer:

1 Veronica-I FOKUS:

Domherrar är så fina och bilden blev lite cool tycker jag!

Tyvärr har vi inte så många av dem, brukar få se 1-2 stycken, om man har tur.

=)

2 annette:

Sköna bilder alla tre, men den första bilden stack ut lite mer i mina ögon så det får bbli favoriten idag!



Ha det så bra!



annette

3 Eva-Lena:

Ja, de är hiskligt skygga av sig domherren, tyvärr då dom gör sig fint på bild. Första bilden blir nog favoriten ändå, gillar den lila färgen i kombination med vattendroppar/E-L

4 klara:

Fina bilder!

5 Photos by Storm:

Åh, nu blir jag riktigt avundsjuk. Skulle gärna vilja se domherrar. Ha det bra/Lis

6 Sarahs Bildbloggeria:

Din första bild blir favoriten idag ;O)

7 Irrhönan:

Första bilden på nyponen tycker jag om!

8 Bokmalen:

Första bilden gillar jag jättemycket!! Kramen

9 Rajson:

Tre olika fina foton.

Ettan blir nog favvon men jag gillr känslan i teran.Den där attans pippin som BARA ska dokumenteras till vilket pris som helst!

10 Fröken Mita:

Apelträdet verkar frysa lite men fint var det.

11 Sickan:

Första bilden blir min min favorit!



Ha en skön kväll!

12 phoebe:

Finfina bilder du har fått till=) Ettan blev en sådan direkt favorit. Kanonbild!!

13 ursula:

numero uno!

14 Avsändare Margareta:

En riktig fullträff, apelfotot.



/Avsändare Margareta

15 Kurator Pia:

Ohh så mysiga och goa bilder du har tagit! Gillar alla 3! Ha det gott i veckan!

16 Kerstin:

Den första bilden är jättefin. Men trean är trots att det inte är ett helt perfekt foto nästan bäst ändå. Man ser inte ofta domherrar så det får bli min favorit.

Ha en fin kväll.

17 Nettan:

Härliga bilder du visar. Gillar alla, men det första får bli min favorit.

Ha det så gott. // Nettan

18 Pialotta:

Jaha.. så det var UTE hon ville veta.. jag som inte satt ut näsan denna dag.. haft fullt upp med mat o kaffe för barnen hos mig:-)

Jag trodde man kunde tolka det där som man själv vill som man gör i Tidagstema och andra fotosidor..

Du har i alla fall finfint ute hos dig idag:-)

Första fotot helt underbart..

19 SysterLilli:

Så fina bilder och lyckliga dig som har domherrar inpå knuten. Där jag bor får man vara glad om man får se någon enstaka. Första bilden är verkligen läcker. :)

20 maria_6909:

Vilka fina bilder du tagit! Gillade den första bäst! =) /maria_6909

21 Harriet Olsén:

Härliga bilder!



Jag blir så glad att äntligen få veta vad en Apel är och dessutom tycker jag att den bilden tilltalar mig mest.



Bra jobbat,



//Harriet

22 Anna:

Härliga bilder. Men den första måste bli min favorit

23 Synne:

Tre fina bilder måste jag säga.

Domherren får min röst idag.

Synne.

24 Bengavoice:

Träd, blommor och frukter är lättare att ha att göra med än lättflyktiga fåglar. Jag tycker om den höstruskiga apelbilden.

25 Irene:

Hej!



Den översta bilden gillar jag, fin färgton och bra komposition.



En skön början på den nya veckan önskar jag dej!



Irene

26 Jah Hollis:

Jag tycker nog den sista bilden är roligast i alla fall. Den är inte tekniskt perfekt, men man får fundera lite för att komma underfund med vad det är. Och så kan ju foton också fungera, tycker jag.

27 Molle:

Min favorit blir ettan. Jag försökte själv fånga några småfåglar på bild igår men de vill ju inte sitta still tillräckligt länge. :-)

28 Carro5344:

Min favorit blir tvåan. Kan ha att göra med att jag blir lite avundsjuk på att ni har en så välskött trädgård=)

29 Ninni:

Domherrar är så fina fåglar det var längesen jag såg en!



Ja usch vilket grått trist väder det är, en bloggare sa att vädret är som en Lovikavante..bra beskrivning.

Ha en skön dag..kramen

30 Ninni:

Nej nu längtar jag inte hem;) November brukar vara för mörkt och grått för min smak. Fina bilder du visar, det är svårt att hinna med att fånga fåglar på bild men du lyckades! Domherrarna blir man alltid lika glad av att få se. Bilden med prydnadsapeln och vattendropparna gillar jag. Så ser det ut här också idag...vaknade av åskan imorse och sen har det regnat. Men skillnaden är ju att här är det varmt, +20. jag njuter av de få tillfällen det är mulet och regn, så sällan är det.

Må så gott! Kram Ninni

31 Ane:

Jätteläckra bilder, men första bilden wowsuperwow.

32 Ingalill_S:

Gillar sista bilden skarpt, har aldrig lyckats fotografera dem.

33 Mumin:

Jaså har din snö försvunnit? Men vilken jättesöt fågel och vad snäll du är som matar dem. Kram Mumin

34 Gunvor:

Tackar så hjärtinnerligt för alla era snälla kommentarer! Jag tror att nr.1 bilden på apeln blir vinnaren.Tack alla!

35 Veraintoscana:

Oh vad fin den fòrsta bilden àr!! Super!! Ha det sà bra /Vera

36 Gunvor:

Tack du med Vera.

37 Rebecka:

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se lite sunda saker och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

Kommentera här: