Fototriss - Dubbel

är dagens tema. Mina dagens dubbel är en Triss i gamla  gröna vinpavor. Jag sparar på lite av varje och fina flaskor tycker jag om. Och så här ser min Triss ut.



Här är en dubbel Mateus Rose`..den ena flaskan är ända sen barnen var små. Nån har ritat på etiketten!

      
Och i dom här flaskorna har det varit rött och vitt vin   
 av J.P. Chenet.Gott! 


Wärnelius.. gamla flaskor det också. Finns nog inte på Systemet längre. Tror jag.
                                      
Det var mina trissbilder det!


Tack Tack för alla fina kommentarerna jag fick  i förra veckans triss!
Ha en fin söndag alla fototrissare.


Om ni klickar Här så får ni se alla dom andra bidragen i dagens triss.

Kommentarer:

1 princexswe:

Det var mycket tomt där, ni har nog haft himla kul. Gillar första bilden bäst. Den får mig att tänka på när man var lite yngre :-)

2 Marie:

Här har det varit trevligt förstår jag - måste favorisera översta bilden då den väcker en anings nostalgi...

3 eva b:

Strålande! Här är det DUBBEL på rikitgt! För mig är dubbel inte riktigt samma som ett "par".

Gillar dina flaskor!

4 Helena Kulle:

Det verkar ha varit en sjutusan till fest, eftersom alla flaskorna är tomma :)

5 Anette:

Snyggt arrangerat! Tyckte bäst om sista bilden även om vinet på första bilden är en favorit. Men nu var ju flaskorna tomma ;-) /Anette

6 Dahlarna:

Kul med ett tema i temat. Många fina flaskor - men var förvarar du alla??? Hoppas att du får en riktigt skön söndag!

7 jeanette:

Väljer nog den första bilden, så snyggt ihop med bakgrunden. Har inte druckigt något av vinerna. Hur 17 förvarar du alla flaskorna för jag misstänker att det finns mer.

8 Kadermo:

Fyndigt. Jag har också sparat flaskor i en period, men nu har jag slängt de flesta.

9 Ninni:

Flaskor kan vara oerhört vackra!



Ha en fin söndag..kram på dig

10 Milla:

Vin är ju gott..;-))..den enda jag inte smakat var din sista vinflaska! Ha en fin dag!

11 Jack:

härlig och unik blogg ju ;)

händer idag?

12 Mumin:

Vilka fina flaskor och tomma är dem också:) Kram ha det gott! Mumin

13 ninni:

Vinflaskor kan va otroligt fina och gamla flaskor har charm!

14 Anna ..dansar in:

Skål..men du jag kommer över en sväng tror jag..:D

15 Ninni:

Haha är det såå illa i Thailand??



Vi har aldrig varit där så jag är väldigt nyfiken, vi valde Hua Hin för dit åker tydligen inte lika många svenskar.

Och har vi tur finns det inga på hotellet..hehe



Det ska nog bli bra det här..kramen

16 Lissen, ser dubbelt!:

Roligt med en röd tråd i trissen.

Tänk att du sparat så länge.

Kommer över jag också på festen ler

Ha en skön kväll

17 Lissen, ser dubbelt!:

Tack för din goa kommentar också!

18 Carina:

Här poppade ungdomsminnen upp.

Mateus Rose drack man ofta då ;)

Så det blir min favorit här .

19 Jah Hollis:

Det blev ett litet flasktema i veckans tema där. Mateus Rose var populärt en gång i min ungdom. Länge sedan. :-)

20 Ingmarie:

Mateus har det väl inhandlats några liter i ungdommen....Kanske just därför köper jag det aldrig nu!!hi hi

Tyvärr är det så i detta huset att vi har så svårt att spara...vill smaka!



Kram på dig!

21 Johanna - Fotoblogg:

Häftig triss! Gillar mittenbilden, samma namn men olika flaskor. :)

22 Barbro S:

Så fina flaskor på vacker spets. Den första Mateus ger mig minnen från 70-tal, ååh!

23 Mumin:

Hallå där...var är du? Du har väl inte druckit upp några mera vinflaskor så du har tuppat av?:)) Kram Mumin

24 Nilla:

Jag undrar också var du är. Ute och plockar bär och svamp kanske. Hoppas att du inte ligger i flunsan. Ha det gott, Kram

Kommentera här: