Fototriss - Temat för dagen är Spetsigt

Jag tänkte köra ett Afrikanskt tema på Spetsigt. Eftersom min man varit FN soldat i Kongo för längesen så har vi ju några afrikaprylar liggande.  Och spetsiga såna hittade jag som tur var. Alldeles nytagna bilder för ändamålet.

Först ut är denne krigare med ett spetsigt svärd eller vad man ska kalla det, men han har ju även ett ganska spetsigt skägg.


En afrikansk  kam med vassa spetsar har vi här


Och sist det spetsigaste av alla. Ett svärd är väl det här också. Själva spetsen är inne i tyget ser jag nu.. men den finns där.

Ha det gott alla glada trissare i landet. Här skiner solen från en blå himmel i dag. Inte så varmt dessvärre.

Klicka här för att komma till fler fototrissare.

Kommentarer:

1 Ingrid:

WOW vilka bilder, de var fina, jag tror att min favoritbild blir bild nr.1 krigaren med sitt svärd.

Kram Ingrid

2 Pialotta:

Måste va hur kul som helst att ha kvar de här minnena från en tid som varit:-)

Jag gillar alltid dina val av bilder Gunvor, det vet du.. Samhörighet i trissen som jag gillar.. (Jag fick inte till det så idag) MEN trean sticker ut och är underbart vacker i sin linda av spetsig gardin. Spetsen finns ju där inuti den vackra svepnaden.

Ha de gott/Pialotta

3 Famos/Menageriet:

Här var det också farliga spetsar!

Den kammen hade nog inte jag kunnat använda i mitt hår, men kanske på hundarna.

Första bilden är favoriten.

Tack för kommentaren och ha det så gott!

4 Znogge:

Den första bilden blir min favorit!

5 Majsan:

Vilka vackra spetsiga ting!! Faller mig i smaken alla tre.



Önskar Dig en fortsatt skön helg och vecka.

6 Nilla:

Här var det verkligen spetsigt. Och amma tema rakt igenom. Dessutom så ligger ju den sista spetsen på ett spetstyg. Mycket snyggt.

Kram

7 Amanda:

Vad roligt att ha lite udda och äldre saker från Kongo. En jättebra sammansatt triss, skärpa och fina foton. Spetsigt och mycket vackert. Hoppas att du har sakerna framme. /Amanda

8 Rajson:

kul blandning men denna där krigaren går inte för hackor.

9 christina:

Jääte spännande tema, verkligen intressanta saker att ha i sin ägo. Ha det gott!

10 Ninni:

Fint med ett tema i trissen! Min favoritbild är kammen. Skulle nog passa mitt grova hår;)

Vad roligt att ha kvar minnen från Kongovistelsen. Jag fösöker hitta lite användbara prylar att köpa med mig härifrån. Men eftersom vi redan har ett fullt hus så får det inte bli för mycket...

Vad söt hon är Ellie! Skönt att få rå om dem ett tag förstår jag.

Må så gott!

Kram Ninni

Kommentera här: