Fototriss - porträtt

Här kommer mina porträtt som jag fotat av från gamla bilder.Inte den bästa kvalitet på bilderna, men ganska bra ändå tycker jag.
 Har väldigt lite porträttbilder och som regel så lägger jag ju inte ut några i bloggen heller. Bara någon enstaka bild på nya lilla barnbarnet som är van vid att vara modell på sin mammas blogg.

Men här kommer i allafall tre bilder på Mamman till Fototriss, Helena som liten tulta.


Dopfotot som har några år på nacken. Kanske det finns några likheter med lilla dottern Ellie.


En något större variant av Helena i hemmasydd klänning.


Och sist en ännu större Helena, med sitt långa hår utslaget. Nu är hon en vuxen kvinna och mor själv. Tänk vad tiden går

Det var mina trissbilder på temat Porträtt. Fler porträttbilder ser ni här.

Kommentarer:

1 Pillargontanten:

Fin!

2 Jenny:

De där är säkert populära att visa... ;) Stor likhet med lilldottern tycker jag. :)

3 Helena/Bildbloggerian & Fototriss:

Ja du, de här bilderna var ju en överraskning att hitta här kan man säga... :) Tycker nog faktiskt att Ellie börjar bli mer och mer lik mig nu när hon blivit lite större.

4 ViDu:

En härlig nostalgisk triss. Mittenbilden blir min favorit.

5 Pia:

Kul med "historiska" foton!! Härlig triss och 2:an blir lite favorit!

6 Misswhatsit:

Vilka fina porträttbilder. Roligt att ha bilder från bardomen och framåt.

7 Jah Hollis:

Det var onekligen en intressant vinkel på veckans tema. :-)

Fina bilder är det ju med.

8 Pialotta:

men du Gunvor.. en sådan markant likhet. Först trodde jag det var lilla Ellie på bild nummer två.. klart hon är ju inte så gammal ännu, men Milda Matilda så likt.

helt underbara bilder:-) Ha de gott kram till dig där uppe i landet från här nere i landet;-)

9 Paula:

Hej Gunvor! Hur gick det för dig idag, fick du någon mirakelkur? Hoppas nu att dom hittat något bra botemedel så du blir pigg och alert igen!

Nog är det lätt att förvandlas till soffpotatis alltid, minsta motståndets lag....

Kramen

10 Nilla:

Så kul att få se bilder på Helena, och visst finns det likheter med en viss liten fröken. Hoppas att det går bra för dig. Ska tänka på dig.

Kram

11 Nilla:

Kunde inte låta bli att skicka i väg ett bidrag till trissen, sent om sider. Det blev en triss på Milton.

Kram

12 VeckansDagar:

Vad lik hon är sin dotter, otroligt.

Kul att se.

Kommentera här: