Fototrissen vill

att jag ska visa hur det ser ut där jag är i dag. Och så här såg det ut alldeles för en stund sen.

I dag var jag uppe med tuppen och fikade mitt morronfika. Sen tog jag bilen och stack iväg ner till mitt älsklingsställe nere vid ån och sjön. Det var kallt i  luften och solen höll just på att visa sej. Dimman låg på sjön och det var väldigt vackert. I natt har vi haft nära 7 minusgrader och frosten ligger kvar än.


Här ligger dimman på sjön och kossorna var redan i farten och betade


Här är en bild från bron och nu har solen kommit fram. Så höstligt o vackert.


Det var jättesvårt att välja ut bara tre bilder men så är det ju i Trissen.
Det här var mina pinfärska bilder.

Måste passa på att tacka så hemskt mycket för alla goa kommentarer i förra Trissen!

Här kan du se hur det ser ut på andra ställen i dag hos alla dom andra trissarna.

Kommentarer:

1 Jenny:

Ser kallt ut där! Minusgraderna från igårkväll byttes mot regn här under morgonen men hos er ser det ju mycket härligare ut. Sista bilden blir favoriten, mycket vacker.

2 Anna tassar in..:

Mmmmmm som i Magiskt....alla tre väljer jag som favoriter..

3 Mumin:

Härligt Gunvor.....snart kommer snön:)) Kram ha en go söndag! Mumin

4 Anette:

Oj, 7 minusgrader........det är kallt! Men det blir ju väldans fina bilder. Kossorna som betar blir min favorit idag! Det måste ju nästan vara som glasskalas för dom ;-) /Anette

5 Ingrid:

Så underbart vackert, men det ser kallt och rimfrostigt ut. Jag gillar den andra bilden bäst.



Tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på söndagen./Ingrid

6 Pia:

Jättefina bilder!

7 Margareta -Fotomix:

Fina foton från morgonens safari med kameran. Så kallt du har det, men det är också vackert med frosten och det spegelblanka vattnet. Det skiljer sig verkligen mellan våra olika platser i Sverige. En fin triss har du plockat ihop. /Margareta

8 Nilla:

Först måste jag säga att din blogg är jättefin. Har du gjort headern själv, eller har Helena varit i farten.

Sen är det helt underbara bilder, från en av de vackraste platser som finns, förutom Österlen, så klart.

Det blev ingen triss i dag heller. Jag har jobbat i natt och sovit till klockan två. Och sen har regnet öst ner. Inte så inspirerande att gå ut och fota då. Dessutom är jag rätt så seg, både i kroppen och knoppen. Men nu är jag ledig i 9 dagar, underbart.

Ha det gott, Kram

9 Viola:

Oj då så underbart kallt det var här då.

Din 2:a bild vann min första plats..ursnygg!



Hej från mig!

10 ViDu:

Vad underbart det ser ut hos dig. Önskar att det var så fint väder här också och inte bara grått och trist. Andra bilden blir min favorit denna veckan.

11 Hasse A:

Morrn.



Fantastiskt flotta höstbilder.



Var på ett ungefär i Sverige?

Ha de bra.

Hasse A

12 Pialotta:

Åh, så vackert Gunvor. Du bor bland underbara vyer.

Din hela triss lyser och jag förstår du har det fint i dina trakter:-)

Ha de gott/Pialotta

13 Kvasthilda:

Fantastiska bilder! Ni bor jättefint med kor runt knuten.

Mmmm för kalla höstmorgnar! Trean är ursnygg, men jag tror min favorit blir första bilden.

14 camilla:

wow...underbar triss!

Nr 3 blir min favvo!

15 camilla:

...tyckte det var lite mystisk hälsinge doft i bilderna....

S

Å de var det ju....

Ljusdal läste jag....

Själv sitter jag i Järvsö...

S

16 Jah Hollis:

Det blev ju väldigt snygga bilder i morgonkylan, med frosten och det vackra ljuset.

17 Agne SVÄRSON:

Snygg bild på våran båt som ligger där i slänten. Det visste du nog inte.

Kommentera här: