Fototriss del 64 och Utblommat

blir det idag i temat. Tänk ändå att det är 64 gånger som vi trissat med Helena. Fast jag har missat några. Och jag försöker ha nytagna bilder varje gång.

Här kommer mina bidrag


  
Här är det två rosor som är utblommade


Krolliljan är ganska så utblommad den också. Den har vackra fröställningar tycker jag 


Sist ut är en utblommad Lupin med en utfläkt fröskida. Läcker eller hur?

Det var mina små bidrag idag.. eller.. det är ju natt just nu. Så nu önskar jag er en god natt och lycka till med trissandet.

Här kan vi se alla andra bidrag på temat Utblommat.

Kommentarer:

1 Kadermo:

Lupinen får bli min favorit bland dina tre fina bilder.

2 Dahlarna:

Tre fina utblommade växter. Den sista på lupinen blir min favorit idag! Ha det så bra!

3 Johanna - Fotoblogg:

Fina bilder! Den sista var riktigt häftig. :)

4 Pialotta:

Åh vilken vacker Lupinbild.. gillar att ta foto på vissa utblommade och vissna växter.. de blir till skönheter på sitt egna lilla vis:-)

Nyklickade bilder för det mesta här oxså.. för det är ju så himla kul det här.. där gjorde Helena en bra grej för så många:-)

Ha de fint kram

5 eva b:

Så vackra, så sköra...!

6 Anneli:

Det är läckert hur skidorna korvar sig!! Eller lockar sig kanske är ett bättre ord! ;O)) Min favorit är dock mittenbilden för jag tycker den är fint fångad!!



ha en fin dag!

7 Flisan:

Hej! Bild nummer tre är min favorit av dina tre här! Jätte fin!

//Flisan

8 Anette:

Lupinen blir min favorit idag........kika in hos mig så förstår du varför ;-) /Anette

9 Sebastian:

Sista bilden var riktigt läcker :)

10 Pia:

Jättefina alla tre!

11 Princexswe:

Mycket vackra bilder alla tre.

12 Lissen smyger in !:

Den vackra utblommade liljan tycker jag extra mycket om!

Ha en skön söndag!

13 Marie:

De ledsna rosorna med en liten knopp mellan sig tycker jag ger hopp om en ny vår...

14 Barbro S:

Väldigt vackra bilder. Väljer den första till favorit pga skärpedjupet. Det har jag själv så svårt med ibland.

15 Rick J:

Love the second photo, nice colours and good quality!

16 Mad World:

Lupinen är verkligen läcker.

17 Mumin:

Ja nu dröjer det innan dem blommar igen....men det är vackert ändå att se dem utblommade. Kram på dig Gunvor! Mumin

18 Mumin:

Förresten Gunvor.....jag ångrade mig med bloggen....kände att jag gjorde fel att lägga ner.....vill ju inte missa dina härliga kommentarer bla:) Hoppas du läser hos mig igen! Kram Mumin

19 ViDu:

Tre fina bilder. Gillar krolliljan. Har tyvärr ingen sådan i min trädgård.

20 Majsan:

Vilka underbara bilder! Lupinbilden är bara helt underbar och blir min favorit.

21 Nilla:

Så vackra utblommade blommor. Jag är nere på Österlen och gick ut i trädgården och fotade utblommat. Men sen kom det saker emellan, så det blev inget triss den här gången heller.

Ha det gott Kram

22 Bibbi:

Snygg triss. Jag väljer nog trean som min favorit.

:)

Bibbi

23 Paula:

Hej! Här har vissa blommor börjat blomma om, bla en del lupiner, midsommarblomster och smörblommor! Stackare, snart fryser dom ihjäl när nattfrosten kommer. Rallarrosorna är vissna men vackra, med röda blad. Kalla nätter som sagt utlovas, det är väl dags för det nu, tycker hösten går för fort, alltså den vackra med alla fina färger

Ha nu en fin vecka, jag klarade av tvättstugan idag, måndagar har blivit mina tvättdagar

Kramen

24 Ninni:

Tänk så vackra fast dom är utblommade..kramen

25 Mumin:

Önskar dig en trevlig dag. Här är det frost, kan du tänka dig? Kram Mumin

26 Ninni/fotografia:

Åh vilka fina bilder Gunvor! Jag har aldrig sett en utblommad lupin som varit vacker förrän jag såg din bild. Krolliljan är inte dum den heller...

Tänk jag hade glömt bort att rallarrosen kallas ellemjölk också. Det sa ju alltid mamma. Tack för att du påminde mig!

Allt är som vanligt nästan. Jobbar sedan i måndags och nu känns allt gammalt och vant igen. Den enda skillnaden är att sonen flyttar hemifrån nu när vi kommit hem. Han orkade inte med oss så länge ;)

Men det är väl helt naturligt när han skött om huset ensam i två år. Då vill man inte bo ihop med föräldrarna igen...iallafall inte någon längre tid.

Må så gott!

Kram Ninni

27 Sommarfröken:

Det sprakar om dina bilder! Det är kanske fröna som gör det så hoppfullt till nästa år! Finfina bilder!/Sommarfröken

Kommentera här: