Fototriss - TID

Det handlar om tid i dagens tema. Och Helena sätter av mycket tid för att vi ska kunna trissa varje vecka. Det är stort tycker jag! Men hon tycker nog att det är kul annars skulle hon inte orka med detta. Så jag hoppas hon orkar fortsätta lista ut roliga teman för oss att klura på. Tack till M. som stöttar och hjälper till så hon får sin TID vid datorn!


Här framför datorn tillbringar jag ganska mycket TID. Jag fick en Webbkamera i julklapp så nu kan Ellie o jag prata med varann och se varann t.o.m.


Här sitter Ellie och har fikaTID. Vi gjorde ett bord av trappstolen och sen sitter hon på en gammal barnstol efter mamma Helena, som hennes farfar gjorde åt henne. Varje dag ville hon äta fika på den här platsen,när hon var här hos mommo.


Det här är en TID som man börjar längta till nu när vintern är som värst. För det dröjer lääänge innan det ser ut så här. SmultronTID.

Tid har jag ganska gott om och ändå är det så svårt att visa på bilder.

Titta här så får du se vad andra har för sej på sin tid.  


Kommentarer:

1 Ninni:

Mmm smultron..smaskens!



Vilka härliga bilder du hade från stugan..ja mycket SNÖ var/är det.

Här blaskar det för fullt idag..skittrist väder. Men jag sitter inne och bloggar och klagar inte..hihi.



Ha en skööön söndag, kram

2 Elisabeth:

Datortid? Är det därför jag inte hinner med allt jag vill göra. Så är det nog. För 5år sedan hade jag ingen, och då hann jag nog med mer

Fika tid (är det nu)och mommo tid är inte så dumt, och smultron... sommaren som var fanns det gott om dom. Längtar....

Fina tidsbilder!

3 Monkan:

Ja om vi tar Februrari först så jag får min tidning som jag längtar efter så kan vi snabbspola till smultrontider sen :) Härligt med en smultronbild just idag när det är så otroligt... äckligt! väder.



Vilket bra litet minfik hon har Ellie :)

4 Leena:

Åh ja, så är det ju med tid. Man lägger tid på det som är kul - och som tur är så lägger Helena tid på Fototriss! :)

Fina bilder med livskvalitet!

5 Barnens Hjältar:

Åh smultrontiden tänkte jag på idag för plantorna var det första som tittade fram nu när snön smälte :-)

Fin trisss!

6 Jah Hollis:

Det var en fin tolkning av veckans tema.

Kommentera här: