Lite Greklandsbilder

Det känns som det var jättelängesen vi kom hem från Rhodos nu och ändå är det bara tre o en halv vecka sen vi kom hem. Jag har ju massor av bilder därifrån och jag har inte visat så många än. Men här kommer ett gäng.Håll till godo!


Det blir en blandad kompott med bilder lite huller om buller. Jag tycker om alla fina gränder som finns där.


Det var väldigt grönt o fint där nu när det var så tidigt på säsongen och ingenting var uttorkat o sönderbränt.


Det vackra gamla slottet i Gamla Stan. Jag tycker om att gå där!


På andra sidan muren..en park med massor av blommor. Röda pelargoner i mängder.


Här mitt i allt det gamla syns en supermodern jättebåt. Den gula skorstenen såg vi uppifrån våran balkong
över alla höga hustak.


Här är en liten flicka som såg ut som en staty där hon stod alldeles stilla o ville ha slantar i korgen framför henne.


Inta bara en flicka som stod och tiggde..den här långe mannen gjorde samma sak.




Vi satte oss vid en bar och ville ha nåt att dricka och beställde en varsin öl. Killen som serverade frågade om storleken och undrade om vi ville ha en normal. Ja tack sa vi..o ni ser hur en normal ser ut i Gamla Stan. 1,5 liter var. Vi klarade nästan hela. Bara foten blev kvar. Dom i rutiga skjortorna skrattade gott när vi fick in dom. Dom hade redan klämt i sej en var. Vi har varit med om det här för flera år sen, men hade glömt hur stor en normal var. Men men..kul var det.


Stranden på kvällen.


Strand sedd uppifrån berget



Måste ta med ett av flygplanen som jag fotade i solnedgången från vår balkong. 
Oj.. det blev en massa bilder, som jag sa..lite huller om buller.

Hoppas ni har klarat av alla. God Natt o KRAM!

Foton:Gunvor juni 2012  

Kommentarer:

1 Lillemor Johansson:

Vilka fina bilder! Ja Rhodos är ju som du vet mitt ställe på jorden...i alla fall i ungdomen...jag tror jag kan varenda gatsten på den ön:)) Ha ha ja du Gunvor, den ölen var maffig men såg väldigt god ut:)) Hoppas du mår bättre nu vännen och jag tackar så mycket för din fina kommentar hos mig. Kram vännen!

2 Ninni:

Åhhh vilka ljuvliga bilder, vill gärna åka dit igen!



Tråkigt att du blivit sjuk, stackars stackars dig. Skickar en stor varm kram

3 Paula i pörtet:

Tack för den trevliga utflykten! Det var väl bra ni åkte till Grekland som kämpar med sin dåliga ekonomi och behöver turister för att överleva.

Det såg rent och fint ut också, och hick, den ölen stod man sig länge på!

Hoppas du är frisk och kry och njuter av barnabesök.

Dom små krypen vill jag helst blunda för, för tillfället plockar jag fästingar både på jycken och mig och jag bara hatar det!

Kram från pörtet

Kommentera här: