Fredag före nyår

I dag har dotra åkt tillbaka till Stockholm. Hon hade hyrbil , för det är lättare , när man har en busig katt med sig. Hon skriker och talar om stup i kvarten , att hon minsann inte tycker om att åka bil. Men det hade gått riktigt bra på hitvägen , så jag hoppas det gått bra hem också. Och det har det gjort, för hon ringde o berättade. Det är skönt att höra att dom är hemma igen,   för det är alltid oroligt när man har nån ute på vägarna. Lite tyst o tomt blev det här, för hon är väldigt sällskaplig av sig. Så fort det  kommer nån i dörren
så kommer hon rusande o ska hälsa. Hon är som en hund, ska nosa uppifrån o ner.
Här kommer ett par bilder på Asta.


94943-289
Här är en frusen liten katt som gömt sej under täcket. Eller är det för att slippa åka hem?


94943-291

Jag bara kikar på fåglarna.. Får jag inte det?


94943-285

Det här är Rocky, som vi var hos på julafton. Nästa dag , på juldagskvällen, så blev han ensam i huset  ett tag. Då passade han på och festade lite grann. Han gick in i ett av pojkarnas rum, för där hade han spanat in en påse winegum godis. Oöppnad! Den  gick att öppna....Smarrigt! Sen fanns det en choklad ask också. Den var inte heller så dum..Och han med sin dåliga mage klarade allt detta med glans!
Han som äter bara specialmat. Kanske har han fått en riktig plåtmage. Sötnosen!!


HA DET BRA ALLIHOPA !!!

Kommentarer:

1 atiR:

Underbara foto i hela din blogg.
Å vilken underbar katt. Har hört att den rasen är otroligt kärvänliga.

2 Pia lotta:

* Min absolut favorithund.. golden. Min dotter har en sådan oxså, så tillgivna o goa. Gör välan inget att vovven fick lite extra julegott han/hon oxså :-)
Ha de fint kram

3 Gunvor:

atiR..Tack för besök på min blogg o tack för berömmet. Det är en trevlig katt.Och det är så kul när dom kommer hit, att se hur hon känner igen sig.

4 Gunvor:

Pialotta..Min favorit också!!Det är min dotters hund det här oxå. Han är så gammal så han kan få göra lite hyss ibland. Han är tolv år, å börjar få lite krämpor o dålig hörsel.

5 Sylvia:

Min hund heter också Rocky men han är bara en fjärdel så stor. Det är härligt med djur av alla slag. Man mår så bra i lag med dem.
Hoppas du får ett trevligt nyårsfirande.

6 Gunvor:

Sylvia..visst är det härligt att umgås med djur. Jag har nästan alltid haft katt.Våran sista katt blev 17 år.Det blev tomt i början, efter honom. Men vi har ju vant oss nu att kunna göra som vi vill, resa t.ex. utan att behöva ha kattvakt.Och det är riktigt skönt.Vi kan vara borta hur länge vi vill, o slippa dåligt samvete. Vi får ju låna Astrid ibland, o gosa med henne.Hon är väldans kelig.
Ha det så bra du också!!

7 Nalle:

Det är härligt med djur och deras små hyss !
Min äldsta katt är lite slö nu, blir 15 nästa år. Den lilla kissemissen är bara tre år.
Men du...Se upp med choklad och hundar. Det kan vara livsfarligt för dem att få i sig choklad. Choklad innehåller teobromin som kan vara livsfarligt för hund. Nu klarade han sig ju bra, men snälla göm chokladen (särskilt om den är mörk) för vovven.
Ha en underbar nyårsafton och ett gott nytt 2007
Kramar

8 Den hemkomna dottern:

Haha, när jag läste din text trodde jag först att du menade att det var jag som var väldigt sällskaplig och sprang och skulle hälsa på alla, innan jag läste vidare och förstod att det var Astrid du syftade på :)

Astrid har blivit van att ha det jättevarmt nu hos er, så därför tycker hon det är iskallt hemma i lägenheten och ligger och trycker sig mot elementet för att få värme.

9 Paula:

Jamen vad är hon för ras, lilla Astrid? Vi har också haft en katt med det namnet, hon var underbar, hade fel på ett ben sedan födseln så hon haltade, men var den kärvänligaste man kunde tänka sig. Tyvärr blev hon överkörd...
Vi ska sitta hemma o hålla djuren sällskap i morgonkväll. Även om vi bor i skogen så blir det en hel del smällare o raketer från turistanläggningen och de gillar våra fyrfota inte!
Ett riktigt gott nytt år till dig!
Kram

10 Gunvor:

Nalle..visst är det kul med djur. Man mår bra av att gosa med dom. Det var tur att Rocky inte blev dålig av chokladen. Han har ju smakat förut också.
Ha det så bra du också.

11 Gunvor:

Paula ..Astrid är en Rexkatt. Va synd om eran Astrid som haltade.Och vad hemskt att mista henne på det viset. Nyår är inte roligt för dom flesta djur tror jag. Astrid är också skotträdd.
Gott nytt år på dej Också.

12 Ninni:

Oj,oj..choklad vilken tur att det gick bra, för choklad är inte bra för vovvar!
Ha en mysig, nyår, kraaaaam

13 Gunvor:

Ninni..vi ska fira här hemma , det blir säkert kul.
Min bror med fam. och äldsta dottern o mågen o vi,så vi blir några stycken.
Ha det så gott!!

14 Nilla:

Gott Nytt År! Vilka härliga bilder. Tur att vovven klarade av chokladen. Har en kompis som fick åka till djursjukhuset med sin hund. Magpumpning och dropp. Det är livsfarligt med choklad för hundar.

15 Anonym:

Gott Nytt År vännen! kram Mumin

16 Gunvor:

Nilla..Tack snälla du.Vovven har hittat ännu mer godis.. en tom chokladask, gick också an. Men det kommer nog ut den rätta vägen. Förhoppningsvis! Han har haft en enorm tur tydligen, som klarat sej så bra.
God Fortsättning på det nya året.

17 Gunvor:

Mumin..God Fortsättning till dej också.Kram.

18 Didrikstella:

What an awesome site.There certainly has been a lot of work gone into this.Congratulations for a job well done

Kommentera här: