Stickat till baby

Här kommer lite mera stickade babygrejor. Den här lilla mössan är ett prov. Jag råkade se ett mönster i en tidning,, och jag tycker den är ganska söt. Den är dubbelstickad, så den är varm o go.

94943-251
Det ser väl ut som att jag går och bara väntar på smått, men det är ju bra att ha på lager utifall att....
Det blir väl några barnbarn till ,förhoppningsvis. Jag tycker bara det är så kul att sticka sånt här smått.
94943-252
Dom här var ju med på förra inlägget oxå , men här är en närbild på flicksockan.

Nej , nu måste jag fortsätta med städningen,,,, jag har haft en paus . Gubben bjöd på lite fika, med nybakade bullar från igår. Han har krattat det sista i dag. Aldrig har vi väl fått det adventsfint på det viset nån gång förut ,ute! Tänk ,, att kratta till advent ! !!  Det hör inte till vanligheterna. Inte här åtminstone, på våra breddgrader. Lite snö nu så är jag nöjd,, eller rätt så mycket,, det är ju vinter.
Ha det bra allihopa!

Kommentarer:

1 Nilla:

Mössan är ju hur söt som helst.

2 Ninni:

Men vilka söta grejer, va duktig du är på att sticka, jag kan inte sånt!!
Ha en skön kväll, kramen

3 Paula:

Ja du ser, du har en otrolig talang för handarbete, min ligger mer åt det gastronomiska! Det är ju där mitt intresse ligger...läser mycket recept men ändrar alltid här o var, och tar alltid hand om alla rester! (dom fyrbenta hjälper till förstås) Jag har drivit värdshus och grillkiosk, men nu är det jätteskönt att slippa göra menyer vareviga vecka!

4 Gunvor:

Nilla o Ninni..jag tycker om att sticka.Det har ju blivit mode igen med hemstickat, så nu får man väl sätta fart på stickorna.
Paula.. jag önskar jag vore lite mer åt det gastronomiska hållet också.Jag tänker prova dina recept, du hade på bloggen.Dom lät supergoda, både puddingen och fisken.

5 Helena:

Ja du mamma, du får nog vänta ett tag på fler barnbarn... Jag har ju gett dig Astrid, räcker inte det? :) Du kan ju kanske sticka en filt till henne, den lilla fryslorten.

Jag tycker du ska börja sälja dina stickade alster här på bloggen! Det kanske är någon som är intresserad av att köpa babystrumpor eller mössor.

6 Nalle:

Å vilka fina små plagg du stickat. Verkligen!
Ja varför inte sälja? En bra idé, tycker jag.

7 Mumin:

Åh va du e duktig och du verkar ha rätta handlaget, jag e lite avis på dig när du kan sticka så fint:)Barnbarn e väl roligt? Jag bara väntar på att få gosa med ett barnbarn men det ser lite dåligt ut på den fronten, men dem kommer väl så småningom, ungdomarna väntar ju lite längre än vad vi gjorde. Kram och Gonatt Mumin

8 Gunvor:

JO du Helena, Det är ingen hets ännu . Jag kan vänta , det är ingen hets.Jag har ju Asta, så länge.Kanske man skulle sticka en tröja till henne.

9 Gunvor:

Nalle,, det är ju så kul att sticka så smått.Och jag har faktiskt stickat lite på beställning förut. Men bara till kompisar.Det var kul.

10 Gunvor:

Mumin,,det är inte så märkvärdigt att sticka barnkläder. Det är så smått o gulligt.Det är som du säger ,,dom väntar lite längre nu ,dom unga. Det är så mycket annat som måste hinnas med först. Så vi får tåla oss.

11 Pia lotta:

Så fint.. påminner mej om de mössor jag stickade till mina barnbarn då de var små. Själv hade jag oxså sådana där mössor, då jag var liten. Allt kommer igen.. kul. Visst är det roligt att sticka smått.
Tjingeling o en fin helg.

12 Ninni:

Ha en mysig 1:a advent..kram

13 Gunvor:

Pialotta,,Det är väl för att det är så smått som det är så kul att sticka sånt här. Och så blir det ju gulligt oxå.
Tjingeling tillbaks o trevlig Advent.


Ninni,, ha det gott själv!!

14 anki:

undrar om du har så du kan maila beskrivninen. har sökt efter denna mössa i många år då jag hade en som barn och vill ha åt mina flickor.

15 micaela:

hei likte møssan du har laget. er det mulig å få mønsteret på denne. mvh micaela

Kommentera här: