Mera Tobagobilder

måste ni få se. Jag har ju några kvar att visa er. Det här är några bilder från goatracet. Det var en riktigt rolig dag. Vi trodde först att det var bara ett turistjippo, men det var det sannerligen inte.  Visst var vi rätt så många turister där men det var många fler av dom inhemska och det var otroligt mycket folk där. Feststämning o marknad, dom firade 30 årsjubileum, så det var kul att få vara med om det.
94943-577
Före varje race var det parad , då getterna med sina förare  visades upp. Det satsades pengar och spelades för fulla muggar. Det var nästan som att vara på travbanan. Och det var det ju egentligen , fast här handlade det om getter.  Mellan varje heat var det tävlingar  för ungdomar. Det var löpning, o dom var otroligt snabba. Dom satsade rejält , både tjejer o killar. Det var två vita killar som också ställde upp, men dom hade inte en chans att hinna med. Det var modigt att vara med tyckte vi.

94943-578
Det var mycket aktiviteter för barnen, och mat o öltält som det brukar vara här hemma på marknaderna.h
94943-576
Småbarnen var så söta och pyntade i håret. Jag frågade mamman om jag fick fota den lilla sötnosen och det fick jag gärna göra. Hon blev nog lite stolt tror jag.
94943-579
Det här var som den värsta misstävlingen. Mammorna hade jobbat o sytt dom fina klänningarna o prytt hattar o korgar med blommor. Dom var så underbart fina! Man förstår att dom kände sig som riktiga primadonnor.

94943-606
Dom här getterna ville också vara med på bild. Den vita var lite mager tycker jag.

Men från getter till kossor är inte steget så långt. Så här har ni en Tobagoko!
Det var en liten svensk tjej som kallade korna för Tobago kossor. Hon hette Freja o bodde granne med oss första veckan. Hon var jättegullig!

94943-605
Den här stackaren har inte mycket hull på kroppen. Och jag undrar hur pass mycket mjölk det fanns i dom där spenarna åt kalvarna hennes. Inget gräs o inget vatten o fasttjudrad hela dagarna i denna stekheta sol! Men dom var väl inte vana vid nåt annat liv.. Stackars djur tyckte vi o önskade att vi kunnat köpa hö o bära dit vatten åt dom, för det fanns ju flera som också gick där.

94943-608
Eftersom jag är inne på djur så ville den här gulliga ödlan också vara med, så då fick den det. Den satt ovanför våran dörr ganska länge så den trivdes tydligen hos oss.

94943-522

94943-560 

Jag avslutar med två sköna kvällsbilder från havet.


Tack för mej och på återseende!

Foto: Gunvor 2007.

Kommentarer:

1 Paula:

Sitter med ett leende på läpparna, det är så underbart att se dina fina bilder! Och tjejen, va söt hon var! Som en liten docka!
Ja inte har djuren det riktigt som i Sverige ...man kan väl säga att det gäller både människor och djur.
Samtidigt är väl husdjuren deras rikedom, det som gör att dom överlever, så dom får väl mat så dom i alla fall överlever. Men nog kan det vara jobbigt att se alla utmärglade kossor!
Hoppas nu att du får en kanonkväll vid brasan/Kram

2 Mumin:

Stackars magra ko......åh jag lider....men vilken gullig unge du hade fångat på bild, riktigt sockersöt, fina bilder tack än en gång och trevlig Valborg! Kram

3 pimpim11:

Härliga bilder önskar dig en trevlig kväll./pimpim

4 Dottern:

Roligt med fler Tobagobilder! Hoppas du och pappa får en trevlig Valborg!

5 Ninni:

Vilken söt unge du tog kort på!

Härliga bilder...imorgon åker jag till värmen..så skönt!
Ha en härlig dag..kram

6 Ninni:

Hej då...ha det bra, kramen

7 Nalle:

Vilka fina bilder - som vanligt. Bilden på ödlan som du fångat så bra, är ju så läcker. Men ! jag skulle nog inte vilja möta ödlan själv. Tycker inte dom är så söta i verkligheten:)

Tack för alla bilder, det är så trevligt att se.
Ha det gott
Kram

8 Gunvor:

Tack alla för att ni vill o orkar titta på mina bilder!
Och Tack för alla gulliga kommentarer ni skriver här!

Kommentera här: