Sista onsdan i januari

Igår var det en riktigt bra dag. Började med att skotta lätt o fin nysnö. Lagom motion!Jag väntade samtal från min doktor som skulle ringa o berätta provsvaren på proverna som jag tog för en vecka sen. Och han ringde , o allt var Bra, förutom kolesterolen som var lite för hög. Han ville skriva ut  medicin, men jag ville prova  att äta omega tre, o det tyckte han vi skulle testa en månad. Så får jag ett återbesök då för att se om det gått ner något. Så nu ska här ätas sunt och motioneras varje dag!! Jag äter ju blodtrycksmedicin också så man behöver nog röra på sej lite mera. Alla tycker det är så konstigt att jag som är ganska så smal har både högt blodtryck och koleserol, men i mitt fall är det ärftligt, säger doktorn.

Sen så fick jag hem min nya lilla platt Teve, som gubben skulle installera. Det slutade med att vi måste ringa efter barnbarnet som hjälpte oss att få till bilden. Ungdomar är bra att ha när det gäller teknik.Dom är duktiga på datorer o teveapparater. Nu är det klart i allafall, o vi kan se på olika program om det behövs. När gubben tittar på rapport så kan jag se nåt annat samtidigt. Det kunde jag ju förut också innan det behövdes boxar till alla apparater. Jag somnar alltid till rapport så då kan det väl vara bättre att kunna se nåt annat istället  för att sova bort ett program.

Håller på att bli galen på alla små blomflugor som finns här!! Kan det vara blomjorden eller vad är fel?
När jag sitter här vid datorn flyger dom kring ansiktet hela tiden. Är såå irriterande! Det är väl snart dags att
 plantera om blommorna också. Jag byter inte på alla blommor, bara där det behövs!

Med risk för att bli tjatig så visar jag en amaryllisbild till!! Jag var hem till dotter  M. häromdan o hon hade en bedårande vacker amaryllis. Den har stått i ett amaryllis glas hela tiden. Det såg inte ut att bli nån blomma från början, bara blad, men sen kom blomknoppen o blomman blev fantastiskt fin. Jag hann med att ta en bild på en klocka.

94943-389
Visst är den härlig! En riktig polkagrisgoding!

Nu ska jag klä på mej o ta en sparktur i omgivningarna.
Ha det gott allihopa!!










Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Va, har du fått en platt-teve?! Det kan väl aldrig vara pappa som har köpt en sån nymodighet? :)
Vad skönt att proverna var okej, förutom kolesterolen då. Se till att äta rätt och motionera mycket nu!

2 Gunvor:

Helena.. nää jag har betalt alldeles själv. Pappa har fixat den.Fast han kommer väl att få låna den när det är program på trean t.ex.för det har jag icke på min.Nu ska jag ta en sparktur!
Ha de!!

3 Mumin:

Ja man kan vara smal och ha högt blodtryck och koleterol, men Omega 3 är bra.....äter alltid 3 kapslar per dag åsså kör jag med algtabletter varje dag för i dem finns det så mycket bra vitaminer...men det var ju tur att att de andra poverna var bra. Ta nu sparken och åk en sväng så ska du se att du mår bättre. Kram Mumin

4 Ninni:

Jag äter också blodtrycksmedicin och jag är ingen "tjockis" jag heller, utan det är också ett arv!

Ja visst ja det är ju dax att byta blomjord...ja mina blommor ser lite ledsna ut!

Ha det gott, kram

5 Gunvor:

Mumin o Ninni..Jag mår jättebra just nu. Hade ingen känning alls av högt blodtryck.Har ätit medicin i ett år nu o det har funkat bra.Och kolesterolen är inte så väldigt hög heller men värdena ändras ju hela tiden.Likasom blodtrycket.Ja ja.Det ordnar sig!
Ska försöka bättra mig vad gäller maten o fikabrödet.

Ha det gott bägge två!!

6 Paula:

Tydligen kan kolesterolet också vara stressrelaterat! När jag mådde som sämst och blodtrycket sköt i höjden var också kolesterolvärdena för höga. Men när jag slutade jobba o stressa så gick dom ner. Men inte blodtrycket, där får jag räkna med att äta tre sorters medicin resten av livet. Mor min hade också högt blodtryck o dog i hjärnblödning vid 48 års ålder så generna är inget vidare att skryta med!
Jag motionerar också med sparken nu, vi har bästa tänkbara sparkväder och det är så kul!
Ha det gott!

7 Mumin:

Ha en bra kväll! Kram Mumin

8 Mortenlive:

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

Kommentera här: