I går hälsade jag på hos min käre bror,

som bor så himla vackert med en sån här underbar utsikt mot älven.


Här är på baksidan av huset. Visst är det fint!


Spirean som blommar för fullt


liksom häggen


och äppelblommorna


Hängbjörken med sina flikiga blad.


Syrenblommorna har inte slagit ut än. Men knopparna är sprängfulla!


Mera äppelblommor, dom är sååå fiina!


Så blev det kväll med en underbar solnedgång över älven! Tjusigt!


I morgon drar vi till stugan! På kvällen har jag tänkt mej lite dans. Gubben, den stackarn, lämnar jag i stugan, han är ju inte mogen för såna bravader än! Fast nu är ryggen mycket bättre. I dag har vi haft ett underbart väder, eller det har varit fint hela veckan, men idag har vi haft sommar!!  25grader. Toppen! Och det blir ju samma hela helgen som det ser ut!

Ha en underbar helg och var ute o njut!

Foto: Gunvor Maj 2008.

Kommentarer:

1 Anonym:

Men såå vackert!! Vad härligt han bor och en sån underbar utsikt!! Jaså du ska dansa utan gubben din.......men ha en riktigt skön helg Gunvor. Kram Mumin

2 Helena/Bildbloggerian:

Men åh sin fina bilder hemifrån Nisse! Dom bor verkligen vackert med utsikten över Ljusnan.

Hoppas ni hade en skön helg i stugan!

3 Paula:

Jag håller med, fantastiska vyer han får njuta av dagligen! Här blommar syrenerna för fullt och snart även lupinerna.

Ja du vet ju att jag inte klarar värme, sitter mycket ute i skuggan där det fläktar lite. Sovrummet har två fönster här, och eftermiddags-kvällssol och inga persienner, så att sitta vid datorn är som att sitta i bastun. Just det, det är ju det enda stället där jag verkligen gillar värme! Knäppt va, snart får jag njuta av det också!

Hoppas du fick dansa allt du orkade!

Kram

4 Sylvia:

Otroligt vackert - hoppas han uppskattar det. Det är väl lätt att bli hemmablind. Det måste bara göra gott för själen att vakna i den miljön.

5 Gunvor:

Mumin..ja min bror bor verkligen vackert. Tyvärr så blev det ingen dans, så gubben fick ha frugan hemma!

6 Gunvor:

Helena, Paula och Sylvia..visst är det vackert där med Ljusnan nedanför!Paula.. Syrenerna ska till att blomma här också! Stackars dej som inte klarar värmen, det är säkert många som mår dåligt när det blir så tryckande som det var idag!

Sylvia..han uppskattar verkligen det vackra!

7 Gunvor:

Helena..ja Nisse bor så himla fint!

Kommentera här: