Sista dagen i November

och den första advent är det i dag. En ganska mysig dag med lite snöande, fast väldigt klabbig snö. Men huvudsaken att det är vitt o fint. Förra söndagen var jag ju i Stockholm och på söndagen var vi på julmarknad i Gamla Stan. Då var det vitt och fint även där. Riktig julstämning var det.


Så här mysigt var det.




Julskyltat i butikerna


En mysig gränd


Här var vi in och värmde oss och tittade i den vackra Tyska kyrkan. Vi tog inga bilder inifrån. Det känns liksom inte riktigt rätt. Fast det var många som fotade där.


Så underbara fönster på kyrkan.






Här är ett par bilder från marknaden. Såå juligt o fint det var ordnat.


Det enda som jag handlade var den här söta lyckoängeln.

Det var allt för denna gång. Nästa gång skriver vi December..julmånaden.

Foto: Gunvor den 30 nov. 08.

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Ja tänk om det ändå hade kunnat få vara så där även idag när det är första advent, nu finns ingen snö så långt ögat kan nå och det känns mer som höst.



Mysiga bilder allihop, men den första bilden är så härlig! Jag ska ta och lägga upp mina gamla stan-bilder jag också så småningom.

2 Ninni:

Såg härligt juligt ut!



Önskar att det såg ut så här utanför också, men även storstan har väl förlorat sin snö!



Ha det gott och ängeln var väldigt söt..kramen



3 Anonym:

Jätteroligt att du kom, och jag är glad att du trivs med halsbandet. Kramar

4 Mumin:

Va fint det är i gamla stan, vad mysigt det såg ut och vilken fin ängel du köpte. Kram Mumin

5 Bosse:

Sköna bilder från min gamla stadsdel. Men jag minns att det kunde vara lite jobbigt att bo där när barnens jultrumpeter tutade i flera decemberveckor.

:-)

6 Nilla:

Så du har varit i stora staden du. Jag har inte varit i gamla stan på många, många år. bor väl för nära kanske. Ja förresten du ser rätt, det är jag (Nilla). Har haft det jobbigt en lång tid, och då är inte bloggen det man prioriterar först. Men nu är jag här i alla fall. Kommer nog inte att skriva så ofta, men någon gång nu och då.

Ha det gott / Kram

7 Paula:

Tänk att man måste titta på bilder som dina för att minnas och inse vilken vacker stad vår huvudstad är! När man själv bor där blir man lätt hemmablind...

Min bästa kompis bodde vid Kornhamnstorg i Gamla Stan så jag tillbringade mycket tid där i krokarna...utan att nämnvärt tänka på hur mysigt det var!

Här har vi fått en del snö idag, tempen ligger på nollan men det ser ut att ligga kvar.

Ha en skön kväll min vän/Kramen

8 Ann Björk:

jag har lånat en bild av dej till min blogg

länkar till de

hoppas det är okej

Kommentera här: