Fototriss- Så här ser det ut där jag är i dag

Det vill Helena att vi ska visa med nytagna bilder. Och jag har just kommit in efter en liten fotopromenad  här utanför huset. Solen skiner faktiskt idag också  men det är betydligt svalare än förut, så nu behövdes jackan på.

Idag på eftermiddagen så sätter jag mej på bussen mot Stockholm för att Äntligen få träffa Lilla Ellie i verkligheten. Jag har bara sett henne på bilder och så har hon hälsat till sin mormor med några härliga snuttläten  i telefon. Och även lite skrikande läten. Åhh va spännande det ska bli!

Nu kommer mina trissbilder.

Här är det Häggens knoppar som har blivit så här stora på dom senaste dagarna.


Här har det också letat sej upp några små blommor ur gammelgräset


Sista bilden blir på resterna av den stoora snöhögen vid garaget.

Ha en fin söndag alla fototrissare o andra med!

Klicka här så kan ni se hur det ser ut på andra ställen i landet.

Kommentarer:

1 Hero:

Oj, snö kvar! Men våren är där kan man se i dina fina bilder. Mittenbilden blir min favorit, härligt med blommor som alltid hittar ett ställe att växa på.

ha det så mysigt med lilla Ellie

2 Irrhönan:

Det är ett säkert vårtecken när snöhögarna äntligen släpper taget...



Ha det mysigt med lilla barnbarnet!

3 Helena/Bildbloggerian:

Ja här kommer du att få se lite mer vår när du kommer ner, kanske stannar de sista blommorna på körsbärsträden på gården kvar också så att du hinner se dem.



Både Ellie och hennes trötta föräldrar ser fram emot att mormor kommer på besök! =)

4 Hedwig:

Nämen grattis mormor ! Att snön smält undan så fort uppe i Hälsingland. Nu går det snabbt, men snöhögarna kan vara envisa.

5 Ingrid:

Helt otroligt vad det är olika i vårt avlånga land.

Du har lite snö kvar.

Fina bilder. Jag har lite andra bilder, kika gärna in.

kram Ingrid

6 Ingrid:

Det är så roligt att se bilderna från olika delar av landet. Du har snö och nyss såg jag ett foto med badande barn.

7 paula:

oj snö kvar.. härliga bilder du visar upp första blir min favorit...

8 lilalili:

Din första bild på häggens knoppar blir min favorit här hos dig idag! Ha det bra med lilla Ellie! Kramis

9 Znogge:

Lite vinter fortfarande ser jag! Hos oss är det nästan sommar...

10 Pialotta:

Skönt ni sluppit snön nu då. här har det verkligen varit rena rama sommaren hela helgen, men idag så är det svalare och Fru Sol har tagit en paus nu här.. det är visst regn på G och det behövs verkligen.. så himla torrt.

Jaså du äntligen ska få se den lilla.. det blir spännande kan jag lova dig mormor:-)

Mina växer här 2 och 7 månader nu:-)

Ha de fint Gunvor.. idag skippar jag trissen.. får se i veckan.. känner mig ngot lite krasslig i magen idag.

Finns en del bilder redan i båda bloggarna från min helg:-)

Kram på dig o lycklig resa.

11 Amanda:

Det är vår, men snön håller sig envist kvar. Det är en härlig tid som väntar dig när våren slår ut i blomning. Den går alldeles för fort. Vacker triss du visar. /Amanda

12 Nilla:

Så du har lite snö kvar ännu. Så roligt att du äntligen ska få träffa lilla Ellie. du stannar väl kvar där hela våren kan jag tro. Ha det nu riktigt mysigt med ditt lilla barnbarn.

Kram

13 Photos by Storm:

Först vill jag önska grattis till ditt nya lilla barnbarn. Så härligt att pussa och lukta. Hoppas sista snöhögen är borta tills du kommer hem/Lis

14 Ninni:

Ohh är du hos barnbarnet nu..förstår att du är lycklig..kramen

15 Mumin:

Å va härligt att du äntligen får träffa den lilla!! Då mår du bättre nu då? Ha det så gott i storstaden. Kram vännen! Mumin

16 Ninni/fotografia:

Vad skönt att snön äntligen är borta även hos dig. Sonen var ute och klippte gräsmattan hemma i vår trädgård på förmiddan så det skiljer kanske lite även mellan Gästrikland och Hälsingland. Vad mysigt att få åka ner och hälsa på lilla Ellie! Jag förstår att du längtat... Hälsa så gott och ha det så skönt i Stockholm!

Kramar!

17 Ninni:

Är du kvar än och snosar bebis??



Kram

18 Ninni:

Hade förväntat mig ett helt lass med bilder på underverket...men tji fick jag!



Kramen

Kommentera här: