Hösten är här

och vi har börjat att förbereda för den i stugan, genom att plocka ihop och bära bort och ta hem en del därifrån.
Det brukar kännas vemodigt annars men inte igår. Det var riktigt skönt när vi åkte därifrån, för det blåste rena rama isvindarna från sjön. Men solen sken och det var ändå vackert där. Nästa gång så stängs vattnet av o då är det definitivt slut på sommaren!


Nyponen lyser röda o himlen är blå


Här är en bild från Lillfjärden. Jag har ingen aning om vem statyn föreställer, men den var fin i allafall.
Jag stannade o tog några bilder när jag var på hemväg från stan


Vackra färger på lönnen. Riktigt höstigt börjar det bli nu.




Soligt o  vackert var det på hemvägen också. Den här bilden tog jag när vi åkte genom Forsa. Hade tänkt hinna med en bättre bild på kyrkan men det gick lite för fort.

Nu är vi hemma igen och i natt har det nog varit lite frost, åtminstone var det nollgradigt när jag kollade i natt.

Ha det så bra alla och njut av det vackra höstvädret ni som kan!

Foto:Gunvor i sept. - 09

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Det har verkligen börjat bli höstigt här också nu, ganska skönt faktiskt och vackert med alla färger.



Nu har jag smällt i mig den där smörgåstårtbiten vi pratade om och sitter och känner efter om jag inte börjar må lite illa i alla fall... Jag hoppas det bara är inbillning, för jag har ingen lust att bli dålig!

2 Nilla:

Vi har ju också stängt igen för vintern. Men faktiskt så känns det inte så vemodigt för mig heller. Det blir ju en ny vår/sommar igen. Men visst skulle man önska att sommaren var lite längre, och semestern också. Så klart.

Kram

3 Mumin:

Ja vad härligt det är ute nu. Jag trivs som fisken i vattnet ha ha. Fina höstbilder....snart kommer vintern också och detta året vill jag faktiskt åka skidor. Får se om jag får med mig någon frivillig. Kram ha det gott! Mumin

4 Paula:

Jag önskar alltid att denhär perioden skulle vara lite längre...innan allt det vackra försvinner och ersätts av regn, kala träd och dimma, frost och halka.

Men så är det, bara att gilla läget.

Ha nu en skön helg, vi ska i alla fall slippa snö, och bara få regn i helgen.

Kramen

Kommentera här: