Jag har fått en utmärkelse

Vill börja med att tacka Nilla så hemskt mycket för den fina Awarden jag fick. 

I utmärkelsen ingick att man skulle berätta sju saker om sig själv och här kommer de:

Nr:1  Att jag gillar vintern vet nog dom flesta som läser min blogg. Men den får inte bli för kall och lång..som den varit i år. Jag tycker det är roligt att skotta snö om inte ryggen säger ifrån.
Just nu snöar det som attan fast det bara skulle bli lätt snöfall i dag. T.o.m. jag börjar längta till våren och det är väl nåt nytt när det  kommer från mej.

Nr:2  Jag tycker inte om att laga mat, men älskar att äta gott som andra lagat. Och jag tycker det är svårt att hitta på vad man ska äta varje dag. Det har ju varit extra svårt en längre tid nu när matlusten varit minimal, p.g.a sjukdomar och medicinering.

Nr:3  Jag älskar att resa. Tycker om själva resandet också. Att flyga..resa per bil är inte alls lika kul. När själva planerandet kommit igång då är det härligt.

Nr:4  Jag eller vi, för gubben är ju med också, brukar åka på en långresa varje vårvinter. Det har vi gjort i många år nu. Västindiska öarna har blivit våra favoriter. Och det blir en resa i år också. Till Tobago för tredje gången blir det.
Även Söderhavet har vi kollat in. Tahiti och Moorea en gång och så det härliga Rarotonga som blev en underbar upplevelse. Synd bara att det är så otroligt långt bort. Men det är kul att ha varit där.
För länge sen så drömde vi om Hawaii, men det har vi skippat. Däremot så blev det dottern Helena som åkte dit. Hon jobbade där på ett Spa i tre månader.

Nr:5  Att jag kunde lära mej att hantera en dator det trodde jag aldrig för fyra år sen. Jag gick och tänkte på att det skulle vara kul att ha en. Men jag skulle aldrig kunna lära mej att använda en, trodde jag då. Men Helena tyckte absolut att jag skulle skaffa en. Hon skulle hjälpa mej igång och det gjorde hon. Och nu sitter jag här varje dag och har en egen blogg till och med. Jättekul är det! Där ser man att man kan mer än man tror.

Nr:6  Jag älskar att dansa. Att få göra sej fin och åka iväg nånstans där det är bra musik det är underbart roligt. Det har vi gjort i många år, för det mesta varje helg. Men nu är det tyvärr inte så ofta det blir för dom bästa ställena vi gått på har börjat satsa mer på ungdomarna och det är ju bra det också. Men nu har vi gamlingar snart inga ställen kvar att gå på. Fast några finns ju ändå kvar. Men det blir inte lika ofta vi kommer iväg nu för tiden.

Nr:7  Jag har handarbetat mycket förr. Stickat massor och virkat dukar och varit med i en syjunta i många år. Men så  blev det omodernt med virkat och hemstickat..så då slutade jag också.  Fast nu har det kommit tillbaka  så nu har stickorna kommit fram igen. Jag har stickat strumpor till lilla barnbarnet Ellie. Det var så kul så nu kanske det blir nån tröja eller nåt annat litet som går fort. Jag gillar när det inte tar evigheter att få klart ett arbete.

Utmärkelsen ska egentligen skickas vidare till sju personer, men nu tänker jag göra det lätt för mej och skickar den vidare till alla som känner sej manade att anta utmaningen.


Tidigt i morgonbitti  så åker jag till Sthlm. Åker tidiga bussen kl.7.00. Hua  va tidigt för mej som är van att sova länge om mornarna. Men det gör inget för jag ska hälsa på Ellie och hennes familj. Det blir jätteroligt. Helena och Ellie kommer och hämtar mej. På onsdagkväll ska Helena och jag gå på bloggala på Nalen. Hon har bjudit med mej igen. Jättekul tycker jag då så klart. Det är Aftonbladets stora bloggpris som ska delas ut igen. Vi var ju där förra året också, så nu vet vi hur det går till.


Den här lilla fröken har väl förändrats en hel del sen vi sågs sist skulle jag tro. Det var i julas så det var ju ett tag sen.

Nu måste jag hoppa i säng och försöka sova nån timma innan klockan ringer.

God natt med er och kram från Gunvor.




Kommentarer:

1 Ninni:

Oj viilket långt inlägg kul att läsa saker om dig en del visste jag ju!



Hoppas du får det riktigt bra i helgen..men bloggträff igen var du itne iväg i typ nov-dec.



Kram kram

Jo vi fick lägenheten!

2 Mumin:

Precis sån som du beskriver passar in på mig också förutom det där med att sticka, annars är vi lika i alla plan:) Ha det så gott däruppe i Stockholm. Kram vännen! Mumin

3 Nilla:

Vad roligt att få veta lite mer om dig. En del visste jag ju förut, det här med resor och dans. Hoppas att du kom upp i morse. I så fall är du väl redan framme och har hunnit gosa en massa med lilla Ellie. Hoppas ni får trevliga dagar tillsammans, och att bloggalan blir trevlig.

Kram

4 Eva-Marie:

Grattis till utmärkelsen - nog verkar du kreativ alltid! Hittade hit via din dotters bilderblogg. Jag länkar till dig med! Kram

5 Pialotta:

Underbart med dans, sticke mm.. du tycks vara en riktig tusenkonstnär Gunvor.. resor har jag inte haft råd med så mycket, men längtar så klart. Kanske blir det en tur framåt Våren.

ha de fint i ditt vinterland.. här snöar det för fullan muggar nu.

Kram till dig och jag förstår du har det bara fint hos Helena och barnbarn.. visst tusan växer de:-)

Själv har jag haft en massa strul här med min dator, men bra kvinna reder sig själv så nu dansar Hulda-Beata rock and roll här igen.. läs mer på

http://kafferasten.blogg.se

6 Mumin:

Hej Gunvor! Är du fortfarande uppe i Stockholm? Kram ha en trevlig fredagskväll

Kommentera här: