Favoriter just nu

är mina små vänner utanför fönstret. Jag tycker det är så mysigt att titta på småfåglarna..dom har så bråttom med maten. Både fågelstugan och nötpåsen är flitigt besökta.


Det är flest talgoxar här, men idag var busken bakom huset alldeles full av dom vackratse domherrar. Dom hinner man inte med att ta bilder av, för så fort man rör sej innanför fönstret så flyger dom iväg. Så synd!
Nötväckan är också på plats likaså entita eller talltita..jag ser inte skillnad på dom.

Och så Wilma då sötisen..hon var hit o hälsade på oss igår.

Vi var ju på födelsedagskalas hos ett av barnbarnen i söndags och lilla Wilma var också där.
 Det är jobbigt med kalas tyckte hon, så hon somnade i knät på "morfar".


ojojoj..va skönt att få vila lite. Jobbigt att sitta bredvid och ändå inte få smaka av tårtan. Lika bra att gömma huvudet.

I går var jag på lite shopping. Jag "hittade" ett par snygga stövlar..faktiskt.Och så köpte jag en kofta och provade  sååå snygga kläder men jag bara provade och hängde tillbaka dom. Det var strongt tyckte jag. Ibland är det kul att bara testa, men vi får se..kanske jag köper dom en annan dag.
Jag får vara nöjd med stövlarna o koftan den här gången. Det är dyrt med skor, och dom här var inte dom dyraste men inte billiga heller. 
I morgon åker vi med bussen till Sthlm. och Bromma där Ellie bor. Det ska bli så roligt att träffas igen. Det var ju ett tag sen sist. Nästan en o en halv månad sen måste det vara. 

Hoppas vädret håller sej lika fint som det är nu. Sol o 8+. I går så regnade det mest hela dagen. Men ingen snö än som tur är.
 Nu är det färdigkrattat härute. Idag ska vi ta in lite ved till kaminen för det eldas rätt så mycket i den. Det har ju varit kallt ända sen vi kom hem från Cypern..fast nu är det mildare.

Ha det så bra allihopa.Kram/Gunvor.

Kommentarer:

1 Ninni:

Ohh vilken sötnos hon är den voffsingen=)



Jag vill också titta på pippisar, men har inget träd att hänga i, får väl skaffa ett fågelbord i stället.



Ha det gott i helgen.kramen

2 Paula:

Hej! Jag lyckas inte heller få några bra kort på småfåglarna, genom fönstret blir det suddigt och går jag o sätter mig på farstubron så vägrar dom komma fram! om dom gör det så sticker dom när jag lyfter upp kameran...inga linslusar precis

En ny vecka stundar, det har ringt på dörren hela helgen, små utklädda monster som gärna velat ha godis...som vi glömt att köpa! Vi äter ju inte det själva o hade inte en tanke på att även här i byn bor busiga barn...en slant har dom iaf fått att köpa godis för själva

Kramen från pörtet

Kommentera här: