Tråkigt, tråkigt..

Jag blir så less!  Nu har jag fått tillbaka min fula bakterie igen. Att man aldrig kan få vara glad! Jag har sluppit inhalationerna i drygt en vecka nu.Och det har varit så skönt. Har känt mej så fri. Fast hostat har jag ju gjort så klart!
 Lämnade in ett upphostningsprov i fredags och nu har jag fått svar på det. Och det var inte så kul. Min läkare ringde idag och berättade svaret och nu ska jag läggas in och få intravenös behandl. igen.
 
Jag läggs in på Hudiksvalls sjukhus i morgon. Och där ska jag vara i två veckor. Sen blir det en sorts penicillin som jag ska äta varannan dag ett bra tag framöver. Så nu vet jag vad jag ska göra den närmsta tiden.
Det blir bra med Hudik eftersom jag förhoppningsvis kan få lite permis mellan behandlingarna och åka till stugan ibland.
Vi har kommit hem därifrån idag.Hade jag vetat det här så hade jag kunnat stanna direkt.
Det har varit underbara dagar där. Fast gubben har mest jobbat.
 
Ja det var ett riktigt bakslag att det blev så här för vi skulle åka till Cypern om en vecka, men som vi får avbeställa nu.
Två härliga veckor är bokade. Och som vi sett fram emot o längtat och hoppats att det skulle gå vägen..men men.
Kanske en annan gång.
 
Får väl nöja mej med att sitta på bryggan o se på ränder efter flygplanen. Och vara avundsjuk på dom som sitter däruppe.

Ha de! KRAM!
 

Kommentarer:

1 Ninni:

Men åhhh så himla trist&tråkigt
Antar att du får tillbaka hela summan eftersom du är sjuk.

Tycker väldigt synd om dig stor Kram <3

2 paula i pörtet:

Nämen det är inte möjligt! Hur många gånger och hur lång tid har du nu varit drabbad av detta elände? Det måste vara år sedan första gången. Verkar vara kroniskt, så trist för er med semester och allt planerat! I livet går det ju sällan som man tänkt sig men det brukar bli bra ändå, jag hör att du försöker hålla humöret uppe, men nog måste jag säga att jag tycker synd om dig. Livet är sannerligen inte rättvist!
HOppas veckorna på sjukhus går fort och att du har bra böcker att läsa och kanske korsord att lösa. Dator har du väl med dig så du har lite sysselsättning och kontakt med nära och kära.
Många styrkekramar från pörtet

3 Nilla:

Nej, så tråkigt. Jag tycker såå synd om dig, vilket himla elände. Och resan som var bokad också, nej, det är inte rättvist.
Men annars ser du ut att ha haft en fin sommar, med barnbarn, stugan och minisemester.
Krya på dig nu. Kram

4 Ninni:

Undrar hur du har det vännen, hoppas den eländiga bakterien försvinner för gott!

Ha det så bra som det bara går stor bamsekram <3

Kommentera här: