Halloween

Undrar om man ser några spöken ikväll? Jag firar inte Halloween så mej kvittar det. Men alla barn tycker ju det är kul.
Vädret är ju lite grått o kusligt idag. Men fint av frosten. Som tur är ingen snö än.
Förra året så hade det kommit en snödämp. För längesen så brukade den här helgen vara en jobbig helg med oväder. När man skulle göra fint på kyrkogården med lyktor o tända ljus så brukade det vara mycket snö, så man fick plumsa sig  fram  i snön.
Förra året 2012 den här dagen så var det faktiskt snö här. Här kommer bildbevis.
 
Sär såg det ut den 30 okt. -12
 
Utegranen redan på plats. Det är den inte nu i år. Men kommer väl snart hoppas jag.
 
 
Det här var i söndags från min älvrunda. Såå vackert var det då.
 
Fina regndroppar på gräset
 
 
Ygsbo sett från min sida av älven.
 
Nej nu måste jag fortsätta med min städning i köket. Har snart farit runt i hela köket. Fönster o golv kvar. Härligt!
 Alla skåp o vinklar o vrår har städats. Jag är väl lite knäpp, men jag tycker att det är så kul när man känner att man orkar o vill städa ordentligt.
Ha en bra Halloweendag. Kram på er!
 
Foto: Gunvor okt.-13

Kommentarer:

1 paula i pörtet:

Hej, när barnbarnen var små klädde vi en gång ut oss och åkte till Falun för att roa oss. Men, ungarna var livrädda för oss, de gick o gömde sig bakom föräldrarna o tyckte vi var superläskiga!
Jag föredrar snö framför det tunga mörkret som nu råder, men i år är det milt väder och det får vi finna oss i, än så länge.
Ha en skön helg i allafall, något gott kan man ju unna sig, speciellt efter all din städning.
Kramen från pörtet

2 paula i pörtet:

Hej, visst brukar vi ha snö på halloween. För fyra år sedan fick vi 2 dm nysnö, så mysigt det var. Fast att behöva sätta sig i bilen till kyrkogården är väl inte bästa sysselsättningen då. Jag har min familjegrav i Helsingfors, det var en herrans massa år sedan jag var där senast. Kan ju inte åka dit bara för att besöka en grav..
Hoppas din vecka blir fin/Kramen

Kommentera här: