Fototrissdags igen.

Och den här gången fick jag föreslå temat och då blev det trappor - för det är något som jag tycker är roligt att fota! Eftersom jag ganska nyligen haft ett inlägg med nästan bara trappor (kan ni se här) så måste jag ge mej ut o ta lite nya bilder inför temat. Här kommer dom.


Först åkte jag till hembygdsgården o fotade den gamla stentrappan där.


Och sen åkte jag till kyrkan o tände ljus på gravarna. Och passade på att ta en bild på kyrktrappan. Även den en gammal stentrappa.

Sist blir det en bild ur arkivet. En utlandsbild.

En mycket vacker stentrappa i Gamla Stan på Rhodos.
Det var mina bidrag. Det blev bara stentrappor i min triss.

Fler trappor i Fototriss kan ni titta på här.

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Fina trappbilder mamma och bra tema du bidrog med! Sitter och funderar vilken jag gillar bäst. Mattias väljer tvåan och jag kan inte välja mellan andra och tredje - gillar färgerna i kyrktrappsbilden och den sista bilden gillar jag för att den svängda trappan ger lite rörelse i bilden.

2 Kerstin:

Fina bilder alla tre. Den andra blir min favorit. :)

Ha en fin första advent.

3 lilalili:

Tre jättefina trappor där jag nog väljer din första bild som favorit! Ha en underbar Första Advent!

Kramis

4 Synne:

Vilka trappor...

Nummer två blir min favorit.

Kram Synne.

5 Ingalill_S:

Trappan till kyrkan var väldigt vacker,blir min favorit idag.

6 Pialotta:

Jaså det var du som föreslog ordet;-) Jag tänkte först så här... nej, inte trappor en första Adventsdag (sorry). Ändrade riktning och nu finns ordet beskrivit i bilder på min sida oxså;-)

Trevlig Advent på dig. Visst ja, ska ju tala om för dig, att foto nummer ett är suveränt:-)

Kram o ha de..

7 Alina:

Hej! Undrar om du har lust att tipsa om någon bra film? :) Ha det bra!

8 Della / Var Dag ett Äventyr:

Fina bilder. Jag gillar färgerna mycket i den mittersta bilden, fast jag inte direkt är någon rosa typ. Men här var det jättefint!

9 Ingrid:

Hejsan, det är väldigt vackra trappor alla tre, jag tror jag gillar mittenbilden bäst.



Tack för din kommentar hos mig och ha en riktigt fin fortsättning på första advent. /Ingrid

10 Guldlock:

Tycker att det var ett ganska svårt tema, men utmaningar är till för att övervinnas. Den sista bilden blir min favorit.

11 Cissi:

Fina trappor du hittat. Din sista trappbild gillar jag mest.

12 carina:

Det är nått visst med stentrappor och historien runt dem.

13 Rajson:

Har svårt för gamla stentrappor ocg gärna i kombination med en vecker kyrka.Med andra ord så är tvåan favorit bland tre fina foton!

Ha en skön första adventskväl!

14 Carro5344:

Min favorit här blir trappan vid kyrkan. Ha en trevlig första advent

15 Hönsakadorran:

Så fin kyrktrappan är, det får bli min favorit. ibland kan det vara lite svårt att gå i sådana trappor.

16 Kurator Pia:

Vilka fina trappor!! Svårt att välja men den sista har nåt visst!! Må gott i advent!

17 Irrhönan:

Kyrktrappen tyckte jag bäst om, den var jättefin!

18 maria_6909:

Tyckte att ditt förslag på veckans triss var roligt även om jag fick lite smått panik först! Gillar dina tre trappor och har lite svårt att välja en favorit, men det blir nog ändå kyrktrappen tätt följt av trappen upp till hembygdsgården! Hoppas att du har haft en mysig första advent! =) /maria_6909

19 Ninni:

Fina bilder alla tre! men det lutar nog att kyrktrappan som favorit, den har fint ljus och själva trappan är oerhört vacker på din bild. Fina bilder du tagit från Stockholm också. Inte utan att man kan längta dit...fast det kan vara oerhört kallt och rått där.

Må så gott! Kram Ninni

20 dahlarna:

Vilka fina trappbilder! Hoppas att du har haft en mysig advents-helg!

21 lottam:

Härliga foton av trappor - den sista blev min favorit.

Tack för kommentaren hos mig.

Ha en fin måndag!

22 akson:

Gillar din nya header på Drottningholm i snöskrud!



Vackra trappor! Kan förstå att du föreslog just detta temat! Av dina bilder fastnade jag för den första. Den är fotograferat från en vinkel som gör att jag tilltalas av bilden!

23 Caroline:

jättefina bilder :)

24 Bosse:

Mycket fina trappor du hittat och avbildat lika fint. Inte nog med att din bildserie från Kreta gjorde mig Greklandssugen, nu fick du mig att längta tillbaka till Rhodos också. ;-)

25 jeanette:

Trappan från rhodos blir vinnaren. Har själv med en trappa från solens ö fast då lite mer söderut på ön, Lindos.

26 Jah Hollis:

Det var ju snygga och varierade trappbilder du fick ihop i din triss. Jag gillar den i mitten lite extra och den kunde varit med i senaste Fredagsfärgen där bilderna skulle innehålla rosa och vitt.

27 Fia:

Jag har jättesvårt att välja mellan tvåan och trean, men tror att det blir kyrktrappan

ändå!

Kommentera här: