Vackra trappor o lite annat från Kreta

Jag tycker ju så mycket om gamla fina portar o trappor,  så jag tar gärna bilder på såna när jag ser nåt fint.Och då vill man ju gärna visa dom för andra också. Så här kommer det några trappbilder. Men först en port.


Dnn här gamla porten hittade jag i Gamla stan i Platanias när vi gick o strosade där.Det ser så gulligt med skorna utanför och brevlådan på väggen.


Här är också en bild därifrån. Vacker mosaik på trappstegen. paret som står däruppe är två dockor med vackra kläder.
Ingång till en restaurang.


Den här  trappan går upp till den lilla gulliga kyrkan i byn.


Här är kyrkan med sitt blåa tak. Inte så vacker bild med det fula taket i förgrunden o alla trådar i luften, men men,  nu blev det så.


kyrkan från sidan


en del av den vackra kyrkogården


En minikyrka, jättegullig


En trappa till




Vacker gränd


Näst sista trappan


Den absolut sista trappan för idag, inte från Gamla stan,  utan från ett hotell i Agia Marina där vi bodde för flera år sen. Vi var dit o tittade o det var ganska så utbyggt, men våran lägenhetsdel fanns kvar. Väldigt fint där nu också.

Hoppas ni inte lessnar på mina Kretabilder.  Ha en fin kväll. det tänker jag ha!
Jag har bakat både bullar o limpor idag. Och tvättat en massa. Baket i mitt fototriss var längesen, så den bilden  fanns i arkivet. Bara så ni inte tror att jag bakar varje dag!

 I går var jag ut o dansade.. det var skitkul.  Nu ska jag vara lat o sätta mej vid Tv.n.

Foto: Gunvor okt.2008.

Kommentarer:

1 Mumin:

Ja du Gunvor så vackert så man får nypa sig i skinnet. Är du också sån att du vill besöka kyrkor när du är utomlands? Dem små blåvita kyrkorna är ju bara sååå fina. Tröttnar aldrig på dina bilder, så det så. Kram vännen! Mumin

2 saga:

guud så fint!

3 Paula:

Verkligen fina bilder! Jag tröttnar definitivt inte, bara att visa mer! Ibland när jag ser pittoreska bilder från små byar undrar jag om befolkningen där också upplever hur vackert och fint det är? Eller tar dom det som självklart och är hemmablinda...

Skorna utanför porten var för härliga, dom ser inte precis nya ut, mer nötta än porten!

Minusgrader hos mig i morse, jag hoppas på snö i veckan...

Kramen

4 Bosse:

Nä, hur skulle man kunna tröttna på en så vacker bildsvit. Jättefina bilder som fick mig att längta tillbaka till Kreta, där jag inte varit på sisådär 25 år.

:-)

Kommentera här: