Ny vecka

och i morgon är det redan första december. Helgen som varit var en mycket trevlig helg. Min storasyster har varit här hos mej och vi har haft det så mysigt. Hon kom i fredags och vi åt lite god mat och drack vin och hade en mysig TVkväll.
 Sen på lördagmorgon åkte vi med bussen till Birsta i Sundsvall. Där finns det ju hur mycket shopping som helst, men inte shoppades det så mycket av oss. Vi kollade och provade och fikade o åt och bara hade det hur mysigt som helst. Ingen stress och inget speciellt som vi måste ha heller. En ny väckarklocka skulle jag ha och det hittade jag på en gång. IKEA besökte vi också såklart, men inte nån storkasse hade vi med oss därifrån heller.

På söndagen var vi ut och dansade. Vi hade en toppenkväll! Åhh va kul vi hade! Syrran tyckte också att det var jätteroligt.
Måndagförmiddag hann vi hälsa på hos dotra min o gosa lite med Wilma. Sen på eftermiddagen åkte hon hem till Funäsdalen igen. Hoppas resan hem gick bra. Har inte hört nåt så det gjorde det väl.

Vintern har ju slagit till ordentligt. Vi har riktig kyla med 20- grader o mer.

Adventsstjärnan är på plats

och första Amaryllisen har slagit ut. Låg o jättefin. Två klockor är färdiga o två till är på G. Sen kommer stängel två med sina blommor.

I natt har vi haft besök av nåt djur utanför garaget och efter vägen. Det ser ut som det har varit många som trampat runt här och krafsat uppepå snödrivan. Men jag tror det är bara ett djur. I går var det nysnö här och helt orört och det verkar inte ha varit flera som gått efter vägen i allafall.

Spåren ser ut som hund eller rävspår. Jag tror det går en räv här mest varje natt, för vi ser färska spår på mornarna. Men om det är den undrar jag vad den sysslat med i natt, så upptrampat som det var i dag.
Hund tror jag inte att det är. Vi skulle jättegärna vilja veta vad det är.

Kan nån säga vad det är för spår så blir jag glad.

Ha det  bra i kylan!

Foto: Gunvor 30 nov. -10

Tisdagstema - Resa

En resa till stugan i Januari i år gjorde vi för att kolla snöläget. Och det var rikligt med snö där då. Undrar hur det ser ut nu?

Det ser inte såå inbjudande ut på denna bild.

Det här är bilder från Cypernresan...i Larnaca bodde vi den här gången

och den resan gjorde vi för en månad sen. Det var betydligt skönare.

Mer resor kan du se här.

Veckans FOTOTRISS - EN RESA

är vad det ska handla om. Nu ska vi ut och resa eller hur vi nu tänker tolka temat den här gången.
Man kan ju tolka det på många olika sätt säger Helena.

Jag tolkar det på mitt vis och det handlar om en resa jag och min make gjorde för ett antal år sen. Det var en drömresa som vi förverkligade då. Vi hade länge drömt om att resa till Söderhavet. Tahiti blev det. Mycket exotiskt tyckte vi att det var då och det var det ju så klart så klart! Vi var ganska tuffa och hade inget boende när vi åkte hemifrån utan fixade det på plats. En taxi körde oss till olika hotell som vi kollat upp här hemma, klockan  var halv sex på morron.  Till slut så hittade vi ett som var perfekt. Och där stannade vi.

Här står jag då på en strand på Tahiti. Jag som aldrig visar bilder på mej själv gör ett undantag den här gången eftersom det är en gammal bild.

Vi gjorde också ett besök på en grannö som heter Moorea. Dit åkte man med båt. Och där var vi i tre, fyra dagar.

Och här på Moorea lärde jag mej att snorkla för första gången. Det var UNDERBART! Vi fick låna utrustning på hotellet (nu har vi egen) och hit ut körde dom oss med båt varje dag.
Det var den bästa snorklingen vi varit på hitintills! Enormt vackra fiskar fanns det där och dessutom var det väldigt grunt där, och det tycker jag är ganska skönt, för då kan man gå i från stranden. Men man fick passa sej så man inte skrapade  magen i korallerna för dom är ju vassa. Sen dess är jag helfrälst av att få simma bland underbara fiskar och koraller.

Det här är väl en exotisk bild därifrån. Vi var ju naturligtvis iväg och tittade på lite vacker dansuppvisning. Och där kan man vicka på rumpan minsann. Såå otroligt vackert o stämningsfull söderhavsmusik.

Alla tre bilderna är tagna med en gammal kamera och avfotade från mitt album. Därav dålig kvalite på bilderna.

Idag är det tävling igen och man kan vinna ett presentkort hos Solresor. Min drömresa skulle kunna gå hit.

Kolla här för andra tolkningar på Resetemat.