Fototriss - Manligt

Vad finns det här som är manligt, förutom min man, som inte vill vara med på bild. Jag tänkte hoppa trissen i dag, men så satt jag och kollade i arkivet och vips så blev det en liten triss ändå. Tävling är det också med priser från Coolstuff.

Här kommer mina manliga bilder.

Här fick mannen så lov att medverka ändå där han står högt upp bland tallkronorna och sågar bort kvistar. Det ser väl manligt ut. Även jag testade att följa med upp. Häftigt var det.

Det här är manliga attribut tror jag. I somras så besökte vi Gränsfors yxmuseum. Det tyckte mannen var häftigt. Och manligt då så klart.

Även det här är nog ganska så manligt. Att stå så nära banan och se alla dom jättestora maskinerna gå ner för landning. Eller när dom drog iväg och startade. Det tror jag är drömmen för många män. Jag tyckte också att det var jättehäftigt. Vi bodde såå nära flygplatsen så vi vi såg och hörde när dom kom. Då stack vi iväg dit. Inte ofta man har gångavstånd till flygplatsen.
Det här var på Tobago.

Fler manliga triss ser du här.

Onsdag mitt i veckan

Nu har min kära storasyster åkt hem efter att ha snabbhälsat på mej i ett par dagar. Vi har haft det så mysigt.
Helgen har maken o jag tillbringat i Sundsvall. Vi tyckte att vi behövde lite lyx efter alla sjukdomar och annat så vi bokade in oss på Hotell Clarion mitt i stan. Jättefint var det där och superbra. Det bjöds ju på fin frukostbuffe, eftermiddagsfika med gott bröd, kvällsbuffe med en massa gott, färsk frukt o kvällstidning. Varje dag. Allt ingick i priset. Många åt nog så det räckte som middag på buffen om kvällen, men vi gick ut på restaurang lite senare. Vi tog buffen som förrätt.
Vi hade i allafall en jätteskön helg. Lördagen gick vi en sväng på stan, sen tog vi bilen upp till Södra Stadsberget. För dit har jag aldrig varit. Men där blåste det isvindar och var sååå mycket folk så det gick inte att vara inne i hotellet heller. Vi tänkte oss lite fika där och kolla på utsikten. Men vi gav upp och åkte till Norra Stadsberget i stället.

så här såg det ut i vårat rum. Riktigt mysigt var det.

På stan

fina planteringar

Sundsvall är en fin stad

hotellet på Södra berget. Undrar vad som var på G. där på lördagseftermiddagen med allt folk i olika åldrar.

På väg till Norra Stadsberget. Fina höstfärger

Däruppifrån var utsikten över stan bedårande vacker. Långt därborta ser man Södra Berget

Här hittade vi ett gulligt gammaldags cafe med hembakt bröd. Där stannade vi och fikade. Pelargonior i fönstren med innanfönster och vitmossa emellan.

Såå himla mysig miljö. Varmt o ombonat

Cafe Gesällen hette stället. Ganska mycket folk i farten på det här berget också.

Söndag åkte vi hem igen. Hem för att plocka bort  alla gardiner o blommor i fönstren så allt var klart till måndagmorgon när fönsterputsaren skulle komma.
Nu är det rena fina fönser i hela huset. Och nya fräscha gardiner uppsatta. HÄRLIGT!

En skön helg hade vi. Roligt att vara i S-vall utan att bara springa runt på IKEA.

foto: Gunvor okt.-11

Fototriss 154

I köket är temat denna gång. Och eftersom jag varit borta hela helgen så blev till att snabbt leta i mitt kök om där finns något att visa upp. Och si jag har fixat tre bilder till trissen. Bra va?

Börjar med mina glada diskborstar. Dom är så söta. Hittade dom på Maxi i somras. Livar upp diskbänken tycker jag.

Sen har vi våran kaffepanna som vi kokar vårat kaffe i. Vi har en bryggare också men gubben vill ha kokkaffe så då blir det mest det.

Mitt sommarfönster i köket. Pelargonierna ger aldrig upp ser det ut som. Men i morgonbitti kommer fönsterputsaren och putsar alla mina fönster i hela huset och då ska jag passa på att byta gardiner och fixa lite blommor o sånt. Fast jag kanske inte näns att ta bort dom här pelargonerna heller. Vi får se.

Det var min kökstriss det.

Fler som visar kök här på Fototrissen.