Vårnostalgi

94943-106
Tro nu inte att jag har fått  vårkänslor!!!
94943-105
Men det får man nästan...när man minns , när dom här blommade som bäst.94943-108
Här kommer ett par liljor också.

94943-115
Den här trodde jag var vit,,men blev rejält överraskad av dessa fina färger.
94943-119
Mera penseer.. Men det gör väl inget,  dom är ju så söta. Den här mörka ,
ser så uppnosig ut. Och dom blå nedanför är väl vackra?
Alla färger och mönster , på dessa blommor  är lika fina. Alltid lika svårt att
välja,, när man ska köpa dom.

94943-114
Nu hoppar vi från penseer till vita rosor.

94943-117
Måste ta med humlan, som jobbar som ett bi,, kanske.

94943-104
Vita rosor är alltid vackra. Men blommar fort  över. I år fick vi ha dom kvar länge.
Tack vare det fina vädret.

94943-103

94943-102
Dom här buskarna var vita som snö. Underbart tjusigt..Ja,,nu har jag varit
lite nostalgisk. Men, det kan man unna sig ,att få vara i höstrusket , tyckerjag!
Foto : Gunvor  2006

Kommentarer:

1 Helena:

Fina blommor! Jag tror minsann att jag har med en bild också, har för mig att det var jag som tog den där bilden på vita rosorna med himlen i bakgrunden.

2 Tereze:

Fina!

3 Gunvor:

Helena, jaså du! Det gör inget, för nu är den
min.Hi Hi.
Tereze, Kul att du kikat på mina blommor.

4 anna:

Hej! Vilka vackra bilder! Anna

5 gunsan:

Gunvor... det här är läckert. VILKA liljor och penseér och rosor med Mummlis i... OJ OJ OJ ... jag njuter... Och moln,så luddigt härligt...
Jag tog på nyponros+bär samtidigt är det sommar eller höst? De kom ej in för solen sken så det blev fel färg och för suddigt... dåligt avstånd alltså dessutom.
UNDERBAR-TITT-IN-KRAM :)

6 Gunvor:

Hej, Anna.Välkommen hit! Va, roligt att du tittat
på mina bilder.

7 Gunvor:

Gunsan..Har lagt in lite gamla bilder nu,,som synes.Jag kan inte fixa nya bilder från kameran,själv.Har rätt så många som väntar. Måste ha hjälp av dotra, och hon har inte haft tid med mej, just nu. Det funkar jättebra med telefonhjälp, från St.hm.

8 Pia lotta:

Ska säja dej att här nere i Skåne kan vi se penseer och violer samt maskrosor o andra vår/sommarblommor på en del ställen än.. De har kommit igen av det varma vädret.
visst är det lite tokigt, men vackert.
Tjingeling

9 Gunvor:

Lite avundsjuk blir man allt! Mina penseer kämpar på dom oxå.Men dom är ganska gängliga. Grått o regnigt har vi nu .Omkring 10 grader. Hösten kommer med stormsteg.

10 Nalle:

den vita på sista bilden har vi oxå, men vet tyvärr inte vad de heter. vet du?

11 Karin:

OJ.OJ Så fina bilder man får nog vårkänslor när man ser dom fina blombilderna, roligt och ha en digitalkamera..man kan knäppa hur många bilder som helst och sen välja dom bästa.....

12 Gunvor:

Nalle, det är samma vita rosor, som på dom andra
bilderna . Det kanske är en Schersminbuske, som du har. Dom doftar otroligt gott,,och har mindre blommor.

13 Gunvor:

Karin...Va, roligt att kunna locka fram lite vår, nu när det verkar vara slut på sommarvädret.Det är roligt med en bra kamera. Man använder den mycket mera, och just det där att kunna välja vilken bild man tycker är bäst. Det är toppen!

14 gunsan:

Gunvor... jag har ej lärt mig heller sätta in bilder osv. Det gör MIN STORA KÄRLEK o MAKE fortfarande. Jag har aldrig ägt en dator förut eller jobbat med ens. Så allt detta är nu 1år bara för mig.Men härligt är det med hjälp osv. Nu snart en prommenad i 22 graders värme, lite vind men höst är det...
VI-LÄR-OSS-SÖNDAGS-GLAD-KRAM :)

15 Gunvor:

Hej, Gunsan..Va kul att det är fler noviser i datavärlden. Jag trodde väl aldrig att jag skulle kunna sitta så här, och visa bilder och skriva,, dessutom.Det är jättehäftigt, tycker jag!!Det är tack vare dottern, som haft tålamod med mej,som jag kan det det här.Hon startade bloggen åt omej.Jag har bara haft datorn sen ivåras.
I alla fall har även vi haft sol i dag.15 grader.
Har varit ut på en liten skogspromenad,o fotat lite.

16 Nalle:

Nä , Schersminbuske är det inte. En sån hade vi i skåne. Dessa ser mer ut som små vita "bollar", men nu kan jag inte visa dig. Finns inga kvar. Ska försöka komma ihåg till våren då de kommer igen.

17 Junitjej:

Vilka vackra bilder!!!

18 ROOMIE:

Såååååååå fint! Min trädgård kallar jag tragik efter att vi köpt ett ruttet torp och de som hade det innan inte brydde sig närmnvärt.

19 Gunvor:

Tack, för det! Va, roligt att få börja från start,
med allt.

20 Mikaela:

Vilka vackra bilder! Hur kan jag komma i kontakt med dig ang dem?

//Mikaela

21 gunvor nordvall:

men,så fina bilder,och så roligt du skriver till dem.Det är väldigt roligt med din blogg.kram

Kommentera här: